וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: איראן מעבירה אימונים מתקדמים ללוחמי טליבאן בשטחה

גורמים באפגניסטן ובארגון הקיצוני אמרו ל"טיימס" הבריטי כי התמיכה שמעניקה טהראן ללוחמים הסונים הגיע להיקף חסר תקדים באיכותו. אלו מוכשרים באקדמיות צבאיות באיראן, שבעבר הייתה על סף מלחמה עם טליבאן

צילום: רויטרס

(בווידאו: זירת פיגוע במזרח אפגניסטן, בחודש שעבר)

מאות לוחמי טליבאן עוברים אימונים מתקדמים באקדמיות צבאיות באיראן כחלק מהרחבת התמיכה שמעניקה המדינה השיעית למורדים הסונים - כך דיווח היום (שני) עיתון ה"טיימס" הבריטי.

גורמים בטליבאן ובאפגניסטן אמרו כי היקף האימונים, איכותם והימשכותם הם חסרי תקדים. לדבריהם, הם לא מסמלים רק שינוי באופי העימות העקיף בין ארצות הברית לאיראן באפגניסטן, אלא גם שינוי אפשרי ביכולת וברצון של טהראן להשפיע על תוצאות המלחמה באפגניסטן.

תושבים עושים סלפי עם לוחמי טליבאן, קאבול, אפגניסטן, 16 ביוני 2018. רויטרס
לוחמי טליבאן בקאבול, בעיד אל-פיטר בחודש שעבר/רויטרס

טליבאן, ששלט באפגניסטן בין 1995 ועד לפלישת ארצות הברית ב-2001, שואף להקים מחדש מדינת הלכה אסלאמית. בזמן משטרו הוא היה מסוכסך עם איראן השכנה ושתי המדינות כמעט יצאו למלחמה, אך בשנים האחרונות התגברה התמיכה של טהראן בארגון - זאת בין היתר במטרה לעצור את האויב המשותף להם, ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

הממשלה בקאבול, הנתמכת בידי ארצות הברית, מנסה לדחוף את טליבאן לשולחן המשא ומתן ושני הצדדים אף קיימו הפסקת אש היסטורית בעיד אל-פיטר בחודש שעבר. עם זאת, הארגון סירב להצעת הנשיא אשרף גאני להאריך את הפסקת האש והצדדים שבו להילחם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully