וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחנות אנגלית וקייטנות דיגיטליות: 1.5 מיליון תלמידים יצאו לחופש הגדול

29.6.2018 / 9:38

עם סיום שנת הלימודים תשע"ח יפעיל משרד החינוך במהלך חודש יולי מסגרות חינוכיות נוספות, בהן "בתי הספר של החופש הגדול" שבהם ישתתפו 450 אלף תלמידי א'-ג'. במשרד מתכוונים להשלים בשנה הבאה את התכנית לתקצוב דיפרנציאלי בחינוך היסודי

צילום: עמותת אור ירוק, עריכה: תומר לוי

מערכת החינוך תחתום היום (שישי) את שנת הלימודים תשע"ח עם יציאתם לחופשה של 1.5 מיליון תלמידי היסודי וגני הילדים וכ-90 אלף עובדי הוראה. עם פתיחת חופשת הקיץ צפויים להשתתף כ-450 אלף תלמידי כיתות א'-ג', בהם תלמידים בעלי צרכים מיוחדים, ב"בתי הספר של החופש הגדול", מסגרות חינוכיות שמפעיל משרד החינוך.

התכנית תפעל במהלך שלושת השבועות הראשונים של חודש יולי בין השעות 13:00-08:00 ותתמקד השנה בנושא "מפליגים עם סיפורים". ביישובים באשכולות 4-1 ההרשמה לתכנית היא ללא עלות, באשכולות 7-5 העלות היא 300 שקל לילד ובאשכולות 10-8, 450 שקל. לצד "בתי הספר של החופש הגדול" יפעלו קייטנות דיגיטליות, מתחמי פעילות בחופים, מחנות קיץ, מחנות לימוד אנגלית ומתחמים חינוכיים נודדים. כ-150 אלף תלמידים צפויים לקחת חלק בסמינרים, מחנות קיץ, קייטנות וטיולים.

תלמידים בבית הספר. ShutterStock
650 אלף ילדים נרשמו לקייטנות. אילוסטרציה/ShutterStock

משרד החינוך אף נתן רישיונות לכ-7,200 קייטנות שבהן צפויים להשתתף כ-650 אלף תלמידים. מנהל רישוי בקרה ואכיפה במשרד יפקח על הקייטנות כדי לוודא שהן עומדות בהנחיות להפעלתן. כ-9,000 תלמידים מכיתות ד'-יב' ישתתפו בכ-90 קייטנות דיגיטליות וכ-3,500 תלמידי כיתות ה' ייקחו חלק בקייטנות "סאמר סקול" ללימודי אנגלית, כחלק מתכנית המשרד לחיזוק הלימודים במקצוע. בנוסף לכך, כ-85 אלף תלמידים במערכת החינוך המיוחד ימשיכו ללמוד עד ל-30 ביולי או ל-15 באוגוסט, על פי המסגרות שבהן הם רשומים.

עוד באותו נושא

חופש גדול מסוכן: "הסיכון להיפגע בתאונות דרכים בקיץ גבוה במיוחד"

לכתבה המלאה

תכנית צמצום מספר התלמידים תורחב לכיתות ג' ו-ד'

במשרד החינוך סיכמו שורת רפורמות שהועברו במהלך שנת הלימודים תשע"ח. כך למשל, בתכנית "חוג לכל ילד" השתתפו כ-33 אלף תלמידי כיתות ד'-ה' בפעילויות בתחומים כגון שפות, טכנולוגיה ומדעים, טבע, ספורט, מוזיקה ואמנות.

לטענת המשרד רפורמת צמצום הכיתות שפעלה השנה תורחב בשנת הלימודים תשע"ט לכיתות ג' וד'. התכנית פועלת באופן דיפרנציאלי - כך, ביישובים הנמצאים בעשירוני הטיפוח 9-10 יהיו 32 תלמידים בכיתה, בעשירון 8 - 33 תלמידים ובעשירונים 1-7 יהיו 34 תלמידים בכיתה.

בית הספר בדרום בתל אביב שההורים דורשים את פיטורי המנהלת. יוני 2014. יותם רונן
במשרד מקווים להשלים את תכנית התקצוב בשנה הבאה. אילוסטרציה/יותם רונן

במשרד הציגו נתונים גם על תכנית סייעת שנייה, שפעלה בכ-5,200 גנים שבהם יותר מ-30 ילדים, ועלותה נאמדת בחצי מיליארד שקל. במסגרת התכנית, שנועדה להגביר את זמינות הצוות החינוכי לילדים בגנים ולאפשר מתן מענה לצרכיהם בזמן אמת, מונתה "גננת מובילה" לכל אשכול גנים, שמלווה את הצוותים ומייעצת להם מבחינה אישית ומקצועית. התכנית כוללת גם תקצוב להעשרת הסביבה החינוכית בגן והתאמתה למשחק, פעילות ומנוחה בעת הצורך. בנוסף לכך הוקצה תקציב ייעודי בסך 5,000 שקל לכל גן שנועד לשיפור הסביבה החינוכית, כך שזו תכלול משחקי הרכבה והעשרה, פינה מוטורית, וכן גם פינה רכה למנוחה.

עוד ציינו במשרד כי בשנת הלימודים החולפת הגיע מודל התקצוב הדיפרנציאלי בחינוך היסודי לשיעור של 78%. המודל מוטמע במערכת בארבע שנים האחרונות ובשנה הבאה צפוי להגיע להשלמה, כך שבתום התהליך על כל שעה שיקבל תלמיד מרקע כלכלי גבוה, תלמיד מרקע כלכלי נמוך יקבל תוספת של שש שעות טיפוח. משרד החינוך מלווה את בתי הספר המשתתפים בתכנית בעזרת יועצים, בהם גם חיצוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully