וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: החזרנו יותר מאלף חיילים מסוריה בימים האחרונים

בטקס בקרמלין עם בוגרי אקדמיות צבאיות, אמר נשיא רוסיה כי יחד עם 1,140 אנשי צבא הושבו 13 מטוסי קרב ו-14 מסוקים. "הנסיכה נמשכת", אמר נשיא רוסיה, אך הוא כבר הכריז דברים דומים בעבר

צילום: רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הודיע היום (חמישי) כי ארצו הסיגה כוחות מסוריה בימים האחרונים, בהם 1,140 חיילים, 13 מטוסי קרב ו-14 מסוקים. בדבריו בפני בוגרי אקדמיות צבאיות בקרמלין פנה אליהם פוטין ואמר: "אתם ועמיתיכם תעשו שימוש בניסיון שהם צברו לצורך הלחימה כאן בשטח רוסיה".

לדבריו, "כפי שאתם יודעים, התחלתי להסיג את כוחותינו במהלך ביקורי בבסיס חמימים. הנסיגה הזאת נמשכת עתה", אמר. "בימים האחרונים הושבו 13 מטוסי קרב, 14 מסוקים ו-1,140 אנשי צבא". לא ברור אם נשלחו כוחות חדשים לסוריה במקום אלו שעזבו.

לקריאה נוספת בנושא
התסריט הקבוע: אסד מתקדם באזור דרעא - ומפציץ בתי חולים

נשיא רוסיה, ולדימר פוטין, במהלך פגישתו עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון בולטון, במוסקבה, רוסיה 27 ביוני 2018. רויטרס
פוטין ובולטון, אתמול/רויטרס

פוטין ביקר בסוריה בדצמבר האחרון והכריז על תחילת הסגת הכוחות המסייעים לבשאר אסד מאז ספטמבר 2015, אך עד כה לא נרשמה תזוזה משמעותית של כוחות. פוטין אמר כמה פעמים בשנים האחרונות כי הוא מתכנן לצמצם את הנוכחות הקבועה הרוסית במדינה, שבה יש למוסקבה שני בסיסי קבע - הבסיס האווירי חמימים שבלטקיה ונמל בטרטוס שלחופי הים התיכון.

עם זאת, בימים אלו תומך חיל האוויר הרוסי במתקפה של אסד בדרום סוריה, שמתרכזת בשלב זה במחוז דרעא, הסמוך לגבול עם ירדן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully