וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסגה בין טראמפ לבין פוטין תתקיים בהלסינקי ב-16 ביולי

28.6.2018 / 15:20

הבית הלבן והקרמלין הכריזו כי הפגישה בין נשיא ארה"ב לנשיא רוסיה תיערך בבירת פינלנד, בעוד כשלושה שבועות. "הם ישוחחו על היחסים בין המדינות ועל מגוון סוגיות בינלאומיות"

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

הפסגה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין תתקיים בהלסינקי, בירת פינלנד ב-16 ביולי - כך נמסר היום (חמישי) מהקרמלין ומהבית הלבן בהודעה משותפת. עוד נמסר כי המנהיגים ידונו ביחסי שתי המדינות וכן בנושאים בינלאומיים. הפסגה תיערך בתום פסגת מדינות נאט"ו בבריסל, עובדה שמדאיגה חלק ממדינות אירופה.

אתמול הודיעו מוסקבה וושינגטון על קיומה של הפגישה הרשמית הראשונה בין השניים, בתום פגישה בין פוטין לבין היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון במוסקבה. שני הנשיאים נפגשו בשולי פסגות בינלאמיות בשנה שעברה, אך זו תהיה הראשונה הרשמית ביניהם. עם זאת, לנוכח הפערים הרבים בין וושינגטון למוסקבה, הציפיות מפני תוצאות של ממש אינן גבוהות.

טראמפ ופוטין בועידה בויאטנם, 11 בנובמבר 2017. AP
טראמפ ופוטין/AP

הפסגה תתקיים תחת צל החקירות סביב שיתוף פעולה אפשרי בין קמפיין טראמפ למוסקבה בבחירות 2016, טענות שאותן מכחיש הנשיא. גם בקרמלין דוחים את הערכות סוכנויות המודיעין האמריקניות, אך בולטון אמר אתמול כי הסוגיה צפויה לעלות במהלך השיחות בין טראמפ לפוטין.

זמן קצר לפני ההכרזה, טראמפ המשיך להטיל ספק במעורבות רוסיה בבחירות, שנחקרת על ידי התובע המיוחד רוברט מולר, שהגיש כתבי אישום נגד כמה חברות וגורמים רוסיים. "רוסיה ממשיכה לטעון שאין לה קשר להתערבות בבחירות שלנו", כתב הנשיא בחשבון הטוויטר שלו. הוא אמר דברים דומים לאחר פגישתו האחרונה עם פוטין בשולי פסגה בוייטנאם, וספג על כך ביקורת מבית.

עוד באותו נושא

פוטין: החזרנו יותר מאלף חיילים מסוריה בימים האחרונים

לכתבה המלאה

בנוסף לכך, מקורות נוספים למתיחות בין שתי המעצמות הם סיפוח חצי האי קרים מאוקראינה, הערבות מוסקבה בדמוקרטיות בעולם ותמיכתה במשטרו של בשאר אסד בסוריה. בקייב לא צופים להבנות כלשהן בין הצדדים, במיוחד לא לפני הבחירות שיתקיימו במדינה רק בשנה הבאה.

באירופה, שנמצאת ראש בראש מול ממשל טראמפ סביב סוגיות סחר והגירה, חוששים שפוטין יקבל לגיטימציה מחודשת לשלטונו מבלי ששינה את מדיניותו. בולטון אמר כי השניים עשויים לשוחח על שובה של רוסיה לארגון המדינות המתועשות, שממנה סולקה בעקבות סיפוח קרים.

טראמפ כבר הביע תמיכה ברעיון לפני פסגת ה-G7 שהתקיימה מוקדם יותר החודש בקנדה, ודבריו נדחו על סף מצד יתר החברות.

(עדכון ראשון: 14:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully