וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארדואן יבטל בחודש הבא את מצב החירום אחרי שנתיים

28.6.2018 / 9:50

בעיתון המזוהה עם הממשלה דווח כי נשיא טורקיה הסכים עם מנהיג המפלגה הלאומנית כי המצב לא יוארך בשלושה חודשים נוספים. ארדואן הבטיח לעשות זאת אם יזכה בבחירות לנשיאות, כפי שאכן קרה

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן ושניר דבוש

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ובעל בריתו בפרלמנט הסכימו שלא להאריך את מצב החירום, שתוקפו הנוכחי יפוג ביולי - כך דיווח היום (חמישי) העיתון הפרו-ממשלתי דיילי סבאח. מצב החירום הושת אחרי ניסיון ההפיכה ביולי 2016 ומאז הוארך בשלושה חודשים בכל פעם. לפני הבחירות, שהתקיימו ביום ראשון, הבטיח ארדואן להסיר את מצב החירום אם ינצח, כפי שאכן קרה.

ארדואן זכה ב-53% בבחירות לנשיאות, ובכך האריך את שלטונו לפחות עד 2023 - אולם עתה הוא מחזיק בסמכויות נשיאותיות נרחבות שאושרו בקושי רב במשאל בשנה שעברה.
אתמול הוא נפגש עם מנהיג המפלגה הלאומנית (MHP), דבלט בצ'לי.

לקריאה נוספת בנושא
מנהיג האופוזיציה בטורקיה: נכנסנו לעידן של שלטון יחיד

קהל חוגג את ניצחון נשיא טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן בבחירות לנשיאות ה-24 היוני 2018. רויטרס
מחזיק בסמכויות נרחבות. ארדואן ביום הבחירות, ראשון/רויטרס

גורמים בטורקיה אמרו כי הנשיא עשוי למנות שרים משורות המפלגה, בזכות תמיכתה במפלגת "הצדק והפיתוח" (AKP) שבראשותו. "במהלך השיחות, הוסכם שלא להאריך את מצב החירום", דווח בדיילי סבאח, מבלי למסור פרטים נוספים או מהו מקור הדיווח.

מצב החירום אפשר לארדואן ולממשלתו לעקוף את הפרלמנט בהעברת חוקים חדשים ולהשעות זכויות וחירויות בסיסיות. מתנגדיו של הנשיא טוענים כי מצב החירום שימש אותו לדיכוי האופוזיציה, אך הממשלה באנקרה אמרה מנגד כי הצעדים הללו היו הכרחיים כדי להדוף את האיומים הביטחוניים הנשקפים למדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully