וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק "קיזוז משכורות מחבלים": ישראל תוכל להחזיר לרשות הפלסטינית את הכסף

27.6.2018 / 17:10

ועדת החוץ והביטחון אישרה לקריאה שנייה ושלישית נוסח החוק, אליו נתניהו מתנגד כיוון שלא כולל סעיף שיקול הדעת של הקבינט. חוק הקיזוז קובע כי הכספים שקוזזו מהרשות יוקפאו עד אשר תפסיק הרשות לשלם למחבלים. ליברמן: "אבו מאזן משלם 100 מיליון שקלים למחבלים"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: קריאה ראשונה של חוק קיזוז משכורות המחבלים, מאי)

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת אישרה היום (רביעי) לקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק לקיזוז משכורות מחבלים, זאת חרף עמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי הנוסח שאושר, הכספים שמעבירה ישראל לרשות הפלסטינית יוקפאו. ההצעה אושרה ללא הסעיף שביקשו נתניהו וגורמים במערכת הביטחון לאפשר לקבינט המדיני-ביטחוני להפעיל שיקול דעת ולהחליט האם הכספים יקוזזו בפועל. הצעת החוק של חברי הכנסת אלעזר שטרן (יש עתיד) ואבי דיכטר (הליכוד) יעלו להצבעה סופית במליאה ביום שני הקרוב.

הנוסח שעבר בוועדה עבר שינויים משמעותיים מהנוסח המקורי, והעיקריים שבהם הם ביטול הקמת הקרן אליה היו אמורים לעבור הכספים שינוכו. במקום זאת, הכספים יהיו ב"הקפאה" בידי המדינה. בשנה בה ידווח שר הביטחון לקבינט כי הרשות הפלסטינית לא שילמה כלל כספים למחבלים, יהיה רשאי הקבינט להחליט על 'הפשרת' הכספים שנצברו עד אז, כולם או חלקם. נוסח החוק קובע כי הקבינט אף יחויב בחוק לפרסם לציבור הודעה על החלטתו זו. בנוסף, חברי הכנסת תיקנו את החוק כך ששר הביטחון יחויב להציג גם לוועדת החוץ והביטחון את הדו"ח אשר הוא מגבש כל שנה באשר לכספים ששילמה הרשות הפלסטינית בזיקה לטרור.

שר הביטחון אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו בנושא העברת החוק לקריאה שנייה ושלישית כי "אבו מאזן הוא הבעיה. בזמן שהוא מונע משכורות מעשרות אלפי פקידים בעזה בחודש הרמדאן וחוסם כל ניסיון בינלאומי להזרים כסף שיקל על המצב בעזה, הוא משלם בכל חודש 100 מיליון שקלים משכורות למחבלים ורוצחים". עוד הוסיף ליברמן כי "הצעת החוק שיזמנו ואישרנו בוועדת חוץ וביטחון היא מסר חד וברור. לא עוד".


עוד בוואלה! NEWS:
עונש כבד של שבע שנות מאסר לנאשם מרכזי בפרשת "ישראל ביתנו"
סקר וואלה! NEWS: המחנה הציוני בראשות לבני עוקפת את יאיר לפיד
אבו מאזן לנסיך וויליאם: מחויבים לתהליך השלום עם ישראל

אביגדור ליברמן  בכנס הרצליה, 10 במאי 2018. ללא קרדיט, צילום מסך
"יביא סוף לתיאטרון האבסורד הזה", ליברמן מתקדם צעד נוסף לאישור החוק./צילום מסך, ללא קרדיט

ליברמן אמר בעבר כי החוק "יביא סוף לתיאטרון האבסורד", אך הנוסח שאושר משאיר אפשרות לישראל להחזיר לרשות הפלסטינית את הכספים שהקפיאה. במהלך השנה האחרונה בדיונים שקיימה הכנסת על הצעת החוק העבירו חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה ביקורת על כך שההצעה אינה מקודמת בשל התנגדות של משרדי ממשלה לחלק מהסעיפים בה, אך היום התקדמה צעד משמעותי נוסף בכפוף לשינויים שנעשו בה.

כיום, חלק מתקציב הרשות הפלסטינית, שרובו הגדול ממומן על ידי סיוע אמריקני ואירופי, מופנה למשכורות ולמימון הטבות למחבלים הכלואים בישראל, ולקצבאות למשפחות שבניהן נהרגו או נפצעו בהקשר לסכסוך, רבים מהם מחבלים. משרד הביטחון חשף לאחרונה כי תשלומי הרשות הפלסטינית לאסירים פלסטינים ולמשפחות מחבלים ופצועים מגיעים להיקף אדיר של כ-1.2 מיליארד שקל בשנה. כך למשל, מחבל תושב ישראל נשוי עם שלושה ילדים המרצה מאסר עולם מקבל בכל חודש 10,950 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully