וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי על פיטורי עובדים אתיופים ב"יקבי ברקן": "לבקש מהם מחילה"

26.6.2018 / 17:32

שר הפנים קרא לחברה להתנצל בפני העובדים שפוטרו בטענה כי עלה ספק לגבי יהדותם וכי הדבר נוגד את דרישות הכשרות של בד"ץ. הנשיא ריבלין: "יהודי אתיופיה היו מוכנים במשך מאות שנים למסור את נפשם בשל יהדותם"

שר הפנים אריה דרעי קרא היום (שלישי) ליקבי ברקן להתנצל בפני העובדים האתיופים שפוטרו בעקבות טענות כי ספק שעלה לגבי יהדותם מונע מהם להיות מעורבים בתהליכי ייצור יין, בשל דרישות הכשר הבד"ץ. זאת, לאחר חשיפת הסיפור אמש בתחקיר ששודר במהדורת "חדשות הערב" של תאגיד השידור הציבורי בערוץ 11 בטלוויזיה.

"הרב עובדיה יוסף היה הראשון שפסק להביא את יהודי אתיופיה לארץ, לפי מה שאני שומע מדובר במשגיחי כשרות שהם יהודים כשרים למהדרין ואני מתפלא על ההחלטה. צריך לתקן אותה מיידית ולבקש מהיהודים האלה סליחה ומחילה", אמר דרעי במהלך סיור של סיעת ש"ס ביישובי הנגב המערבי.

אריה דרעי מכרכיז על השקת עיתון "הדרך", 30 ביולי 2017. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
דרעי באירוע של מפלגתו, ברקע תמונת הרב יוסף/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

מוקדם יותר היום התייחס גם נשיא המדינה ראובן ריבלין לפיטורי העובדים, שאותם כינה "עוולה נוראה". לדברי ריבלין, "יהודי אתיופיה הם אלו שבמשך מאות בשנים היו מוכנים למסור את נפשם בשל יהדותם ולקנות בייסורים את ארץ האבות. ראוי שנזכור זאת למען לא ישנו מקרים שכאלה ויתוקנו משגים חמורים כמו זה שהתרחש ביקבי ברקן".

בדברים שכתב בחשבון הטוויטר שלו התייחס ריבלין גם לדברי הרב הראשי יצחק יוסף שגינה את פיטורי העובדים, והוסיף כי "ראוי שדבריו ייכנסו אל לבו של כל אדם באשר הוא אדם". הרב יוסף כתב כי הוא "רואה בחומרה רבה את ההנחיה שיצאה על ידי מי שמכנים עצמם גוף כשרות, לפסילתם של עובדים יוצאי אתיופיה שומרי מצוות מלעסוק בייצור יין. ספק גדול אם ניתן לסמוך על גוף כשרות הרואה עצמו כמחמיר כביכול ומקל בהלבנת ובשפיכות דמים של יהודים אחרים רק בשל צבע עורם".

מתוך חשבון הטוויטר של הנשיא ראובן ריבלין:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully