וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד פלסטיני מעזה: חציית הגדר לישראל, גניבת תחמושת ובריחה

26.6.2018 / 9:29

בתיעוד שהופץ בכלי התקשורת הפלסטינים הפעילים נראים חודרים לשטח ישראל ותולים שלט עליו נכתב "לא נסבול לבד". בדיווח אחר נטען שהפעילים הצליחו לגנוב ארגז תחמושת. צה"ל אישר: "חשוד נכנס לשטח ישראל וגנב ציוד צבאי שלא בשימוש"

עריכה: שניר דבוש

בכלי התקשורת הפלסטינים וברשתות החברתיות פורסם הבוקר (שלישי) תיעוד, ובו לטענתם נראים כמה פלסטינים חודרים לשטח ישראל מרצועת עזה. לטענת הפלסטינים, פעילי הטרור שביצעו את המעשה הצליחו לעבור את גדר הגבול, לגנוב ארגז תחמושת ששייך לצה"ל ואף לתלות שלט תעמולה על גבי הגדר.

דובר צה"ל אישר כי "אתמול בשעות אחר הצהריים חשוד התקרב לגדר המערכת בדרום רצועת עזה, נכנס מטרים ספורים לשטח ישראל, לאחר מכן גנב ציוד צבאי שלא בשימוש וחזר לרצועה".

בתיעוד נראים שלושה פלסטינים - שני פעילים וצלם - רצים במהירות על הקרקע החולית המאפיינת את אזור הרצועה, כשבאופק שדות חקלאיים וחממות. על חולצותיהם מתנוסס שמה של החובשת הפלסטינית רזאן א-נג'אר, שנורתה למוות לטענת הפלסטינית באחת מההפגנות על גבול הרצועה.

לקריאה נוספת:
התיעוד שמוכיח: כך פועלים בכירי חמאס לשיגור עפיפוני התבערה לעוטף עזה
צה"ל תקף מפריחי בלוני תבערה בצפון הרצועה; שריפות פרצו בעוטף עזה
התקווה החדשה של עוטף עזה? החמ"ל של צה"ל נגד טרור העפיפונים

תושבי עזה גנבו תחמושת מצה"ל, תלו שלט על גדר המערכת  וחזרו. עריכה: שניר דבוש, מערכת וואלה! NEWS
מתוך תיעוד החדירה לשטח ישראל שפרסמו הפלסטינים/מערכת וואלה! NEWS, עריכה: שניר דבוש

בסרטון לא ניתן לראות כיצד חצו הפלסטינים את גדר הגבול, ולמעשה התיעוד נפתח לאחר שחצו אותו. בשלב מסוים נראים הפלסטינים אוחזים בשלט שעליו נכתב "כבר נגזר דיננו לסבול, לא נסבול לבד". בסוף התיעוד נראים הפלסטינים תולים את השלט על גדר באזור עוטף עזה. בדיווחים אחרים נראים כביכול אותם הפעילים, לבושים בחולצות זהות, בעודם אוחזים בארגז תחמושת - שלטענתם הצליחו לגנוב משטח ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פלסטינים עם ארגז תחמושת שנגנב - 26 ביוני 2018. ---, מערכת וואלה! NEWS
ארגז התחמושת שלטענת הפלסטינים נגנב משטח ישראל/מערכת וואלה! NEWS, ---

לפני יומיים חשף צה"ל תיעוד של שיטת ההפעלה של חמאס לחוליות שמשגרות בלוני נפץ ועפיפוני תבערה. מפקד גזרתי בחמאס פוקד על שיגור עפיפוני או בלוני התבערה ומורה לפעילים תחתיו לייצר אותם. לאחר מכן הפעילים שקיבלו את ההנחיה מכינים את העפיפון או הבלון, ומחברים לו חומרי בעירה הנלקחים ממוצבי חמאס. הכנת העפיפונים נעשית על פי רוב בכמויות ובאופן סדרתי, על ידי פעילי טרור של חמאס. עם סיום ההכנות הפעילים משגרים את עפיפוני ובלוני הנפץ ליעדים שמאפשרים הדלקת שריפות רחבות.

צה"ל מסר כי "טרור ההצתות הוא מעשה טרור מכוון ומתוזמן של חמאס המוביל את תופעת טרור עפיפוני התבערה והנפץ, הוא שעומד מאחורי שיגורם והוא ישא באחריות לתופעת טרור זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully