וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: נמשיך להתעלם מיפן עד שתפסיק את העוינות שלה נגדנו

25.6.2018 / 16:45

בפיונגיאנג התייחסו לרצונה של טוקיו לארגן פסגה בין ראש הממשלה אבה למנהיג קים ואמרו כי על השכנה לחדול מהתרגילים הצבאיים ומחיזוק יכולותיה. עם זאת, לדרישת יפן להשיב את האזרחים החטופים לא הוזכרה

תום זואילי

(בווידאו: טיל ששיגרה צפון קוריאה בשנה שעברה וחלף בשמי יפן)

קוריאה הצפונית תמשיך להתעלם מיפן עד שטוקיו תעצור את "הפעולות העוינות" שלה כלפי שכנתה - כך מסרה היום (שני) התקשורת הרשמית במדינה המבודדת, שציינה את התרגילים הצבאיים הנרחבים ואת הגברת הכוננות הצבאית ביפן.

יפן קיוותה לארגן פסגה עם מנהיג הצפון קים ג'ונג און, שבה ידון עמו ראש הממשלה שינזו אבה בסוגיית האזרחים היפנים שנחטפו לפני כמה עשורים על ידי פיונגיאנג. על אף שורת פגישות שקיים קים השנה עם מנהיגי סין, קוריאה הדרומית וארצות הברית, לא נקבעה פגישה שכזו עם יפן.

"אם יפן לא תשנה את שאיפותיה ביחס לשלום ולביטחון, היא צריכה להבין שההתעלמות ממנה תהיה בלתי-נמנעת", מסרה התקשורת הרשמית של קוריאה הצפונית. "עליה להפסיק את תרגיליה הצבאיים הגדולים ואת הגברת היכולות הצבאיות שלה שנועדו לתקיפה, לחדול מהמדיניות העוינת שלה כלפינו, להפסיק להסתכל לעבר ולהפגין את רצינותה ביחס לשלום".

עוד בוואלה! NEWS:
צפייה במונדיאל וסיור בפטרה: כשהנסיך וויליאם פגש את הנסיך חוסיין בירדן
טראמפ על המסעדה שסילקה את הדוברת שלו: מטונפת וזקוקה לשיפוץ
הקואליציה הסעודית: חיסלנו שמונה לוחמי חיזבאללה בתימן

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און ואשתו, רי סול ג'ו עם הגעתם לבייג'ינג, סין, 20 ביוני 2018. רויטרס
נפגש עם מנהיגי האזור, אך לא עם ראש ממשלת יפן. קים בסין, החודש/רויטרס

ב-2002, קוריאה הצפונית הודתה כי חטפה 13 אזרחים יפנים בשנות ה-70 וה-80, שחמישה מהם שבו לארצם. בדיווח של סוכנות הידיעות הרשמית לא הוזכרו החטופים, אך ממשלתו של אבה גונתה בשל כך שלא ביטלה את תרגילי הפינוי האזרחיים מוקדם יותר.

אלו החלו בשנה שעברה בעקבות שיגורי טילים רבים של פיונגיאנג, שחלקם חלפו בשמי המדינה. בשבוע שעבר, הודיעה טוקיו על השעייתם לאחר הפסגה בין קים לדונלד טראמפ מוקדם יותר החודש. אבה, ששקוע במשברים פנימיים, הבטיח שלא להניח לנושא עד לשובם של יתר החטופים והוא גם לחץ על טראמפ כדי שזה יעלה את הסוגיה בפסגה עם קים.

אבה אמר כי הפסגה היא צעד ראשון בדרך לפירוק הגרעין הצפון קוריאני, בעוד שגורמים בכירים אמרו כי על יפן ועל ארצות הברית לעמוד בנחישות על המשמר עד לנקיטת צעדים קונקרטיים של פיונגיאנג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully