וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקואליציה הסעודית: חיסלנו שמונה לוחמי חיזבאללה בתימן

25.6.2018 / 14:49

הכוחות הנאבקים במורדים החות'ים הודיעו כי בין 41 "גורמי טרור" שתקפה בצפון המדינה היו גם אנשי הארגון השיעי הלבנוני. ריאד טוענת כי חיזבאללה מנסה לשכפל את הצלחתו בלבנון לתימן

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

כוחות הקואליציה הסעודית הרגו שמונה לוחמי חיזבאללה בקרבות עם המורדים החות'ים בתימן - כך הודיעה היום (שני) הקואליציה. בארגון השיעי הלבנוני טרם הגיבו לטענות של הכוחות המגבים את הממשלה הגולה, הנאבקת במורדים השיעים הנתמכים בידי איראן.

חיזבאללה מכחיש את הטענות הסעודיות ולפיהן הוא עוזר לחות'ים בסכסוך, שהפך למלחמת שליחים בין ערב הסעודית לבין איראן, במטרה ליצור דגם דומה לשלו בתימן.

הקואליציה מסרה כי 41 "גורמי טרור" הותקפו בפעילות צבאית במחוז ההררי סעדה, שבצפון-מערב תימן. "בין ההרוגים היו גם שמונה פעילים בארגון הטרור הלבנוני חיזבאללה", נמסר בהודעה, שלא פירטה מעבר לכך.

לקריאה נוספת על המלחמה בתימן
תימן: הקואליציה הערבית השתלטה על נמל התעופה במעוז המורדים

נשים שנעקרו מהעיר חודיידה בתור לרישום לבית ספר בבירה צנעא, תימן, 23 ביוני 2018. רויטרס
תור של נשים עקורות בבית ספר בצנעא, אתמול/רויטרס

ריאד התערבה במלחמת האזרחים במדינה ב-2015 במטרה להדיח את שלטון המורדים ולהשיב במקומם את הממשלה הגולה. הממלכה הסונית רואה בכיבוש המדינה בידי החות'ים הפרו-איראנים חלק מהשאיפות ההגמוניות של אויבתה השיעית. טהראן מכחישה כי היא מעורבת בסכסוך וטוענת כי היא מעניקה רק תמיכה פוליטית בחות'ים, ששולטים בבירה צנעא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully