וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות המהגרים: אוכלוסיית ספרד גדלה זו השנה השנייה ברציפות

25.6.2018 / 13:54

הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה פרסמה נתונים על מספר התושבים במדינה, שעולה מאז 2016 אחרי שנים של ירידה בשל המשבר הכלכלי. על אף הצניחה בשיעור הילודה, העלייה בהגירה, שמסעירה את אירופה, אוששה את האוכלוסייה

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

אוכלוסיית ספרד גדלה זו השנה השנייה ברציפות, אחרי שהצטמצמה בין 2012 ל-2015 בשל המשבר הכלכלי - כך הראו היום (שני) נתונים רשמיים של הרשויות. זאת בזכות העלייה במספר המהגרים במדינה, שקיזזו את הירידה במספר האזרחים הספרדים.

הנתונים פורסמו ברקע המשבר באיחוד האירופי סביב הסוגיה. אתמול נפגשו 16 מנהיגים באיחוד האירופי לשחיות חירום בבריסל כדי למצוא "פתרון אירופי" למשבר הבלתי-נגמר.

נכון לינואר 2018, אוכלוסיית ספרד מונה 46.6 מיליון איש, עלייה של 132,263 איש בהשוואה לשנה שעברה. לפי המכון לסטטיסטיקה לאומית, זהו המספר הגבוה ביותר מאז ינואר 2013. מספר המהגרים שהגיעו בשנה שעברה למדינה היה 146,604 איש, אחרי כחצי מיליון שנקלטו שנה קודם לכן. זהו זרם ההגירה הגדול ביותר בספרד בעשור האחרון.

עוד הראו הנתונים כי שיעור התמותה בספרד ב-2017 עקף את שיעור הלידה בגידול המהיר ביותר מאז החלו איסוף הנתונים ב-1941. הגידול במספר המהגרים היה בעיקר מוונצואלה, מקולומביה, מאיטליה וממרוקו. מנגד, חלה ירידה במספר המהגרים מרומניה, מבריטניה ומאקוודור.

לקריאה נוספת בנושא
משבר המהגרים באירופה: מנהיגי האיחוד בפסגת חירום

מהגרים, נראים על סירת הצלה עם הגעתם לנמל מלאגה, ספרד, 23 ביוני 2018. רויטרס
מייצבים את אוכלוסיית ספרד. מהגרים בנמל מלאגה, שבת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully