וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודשיים אחרי האסון: הניצולים ממכינת "בני ציון" יסיירו בנחל צפית

הניצולים ובני משפחותיהם יבקרו באזור שבו היכה השיטפון שגבה את חיי חבריהם. מנכ"לית המכינה הנכנסת הודיעה כי מחזור חדש ייפתח רק בשנה הבאה: "יש מקום לקחת שנה של פסק זמן ולבחון תשתית חדשה"

אילן בר שלום, הרוגה באסון השיטפון בערבה. --, מערכת וואלה! NEWS
הרוגי האסון בנחל צפית/מערכת וואלה! NEWS, --

חודשיים לאחר שניצלו ממי השיטפון הקטלני בנחל צפית, בעוד הם איבדו עשרה מחבריהם למסע הגיבוש לקראת פתיחת שנת הלימודים במכינת "בני ציון" בתל-אביב, ייצאו היום (שני) הניצולים ובני משפחותיהם לסיור זיכרון בנחל צפית - כך נודע לוואלה! NEWS.

האסון הכבד התרחש בחודש אפריל אז יצאו 25 חניכים ומדריכים במכינה למסע גיבוש לקראת תחילת שנת הפעילות במוסד המכשיר את בני הנוער לקראת גיוסם לצה"ל. בשיטפון הקטלני נהרגו עשרה צעירים: גלי בללי, רומי כהן, מעיין ברהום, אילן בר שלום, צור אלפי, שני שמיר, עדי רענן, אלה אור, יעל סדן ואגם לוי. מאז הטרגדיה הקשה מצויים הוריהם של עשרת הצעירים בסערת רגשות, זאת גם בגלל שהחודש יקיריהם היו צריכים לסיים יחד עם חבריהם את הלימודים בבית ספר.

לפני כחודש ימים התפטרה מועצת המכינה בעקבות האסון הכבוד. אתמול פורסם כי רס"ן (במיל') שירה אטינג מונתה למנכ"לית החדשה של המכינה. אטינג, טייסת מסוקי קרב בהכשרתה, תיכנס לתפקיד ב-15 ביולי ובכך, תחליף את יובל כהאן שהתפטר מתפקידו בעקבות מותם של עשרה מתלמידי המכינה באסון השיטפון בנחל צפית.

נחל צפית, 29 באפריל 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
אזור האסון בנחל צפית/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

אטינג הודיעה אתמול בתיאום עם חברי הוועד המנהל כי אין בכוונתה לפתוח מחזור חדש של חניכים בתחילת שנת הלימודים הקרובה, אלא רק בשנה שלאחר מכן. במקביל להודעה על מינויה מסרה אטינג כי "מכינת בני-ציון מצויה במשבר הנובע ממותם הטרגי של תשע נערות ונער. האסון הוא בלתי נתפס, והוא מחייב את מכינת בני ציון, מוסד המכינות הארצי והחברה הישראלית בכללותה להתמודד עמו, להסתכל פנימה, להטיל ספק, להפיק לקחים ולהשתפר - מתוך מסירות לנערים ולנערות שמפקידים ועוד יפקידו את עתידם בידיה, מתוך מחויבות למשפחות השכולות, ומתוך מקצוענות וענווה".

המנכ"לית הנכנסת הוסיפה עוד כי היא "סבורה שיש מקום לקחת שנה של פסק זמן, ולבחון במהלכה הקמת תשתית חדשה. כמוסד חינוכי מוביל, עם אוכלוסיית בוגרים חזקה ומסורה ועם עשייה משמעותית לאורך 11 שנות קיומו - יסודות רבים יתגלו כחיוביים וחיוניים וישומרו. לעומתם, יסודות מסוימים ידרשו שינוי מן השורש, על מנת שנוכל להקים מחדש את המכינה בצורה מקצועית ולהרוויח את האמון שנותנת בנו החברה הישראלית. צוות המכינה יבצע את מירב המאמצים בשבועות הקרובים למצוא פתרונות לחניכי השנה הבאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully