וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל שדרס שלושה חיילים ליד ביתר עילית הסגיר את עצמו

24.6.2018 / 7:38

מוחמד שחאדה מדהיישה נמלט לאחר שפצע באורח קל שלושה חיילים ליד הכפר חוסאן ונעצר לאחר סריקות ארוכות אחריו. משפחתו טענה כי הדריסה לא הייתה מכוונת, ואילו מדובר מתאונת דרכים בלבד

צלמים זמניים מורשים

המחבל שביצע את פיגוע הדריסה שבו נפצעו שלושה חיילים באורח קל ליד חוסאן סמוך לביתר עילית הסגיר עצמו במהלך הלילה (ראשון) לידי כוחות צה"ל והשב"כ. המחבל מוחמד שחאדה מדהיישה נלקח לחקירת כוחות הביטחון. משפחתו של המחבל טענה לאחר הסגרתו כי מדובר בתאונת דרכים ולא בפעולה מכוונת.

נהג המשאית הפלסטיני, שלפי החשד פגע בחיילים במכוון, נמלט אחרי התקרית. צה"ל מסר כי כלי הרכב הפלסטיני פגע בכוח של פיקוד העורף שביצע משימת סיור רגלי בכפר שבחטיבה המרחבית עציון. מתחקיר ראשוני של התקרית עלה כי נהג הרכב המסחרי נסע לעבר החיילים, פגע בהם ונתקע במעקה בצד הכביש. לאחר מכן, כך סיפרו החיילים שהיו במקום, נמלט הנהג באופן רגלי.

עוד בוואלה! NEWS:
חתנו של טראמפ מאיים: אם אבו מאזן לא ישוב למו"מ - נפרסם את תכנית השלום
נשיא סולטן או מהפך היסטורי: הבחירות שיעצבו את עתיד טורקיה
חשד לרצח: גבר בן 31 נמצא ללא רוח חיים ברכבו באזור אום אל-פחם

המחבל מוחמד שחאדה שנעצר בחשד לביצוע פיגוע הדריסה ליד חוסאן. דובר צה"ל
המחבל בידי כוחות צה"ל, הלילה/דובר צה"ל

בפיקוד המרכז ממשיכים לתחקר את האירוע בו נדרסו לוחמות פיקוד העורף על ידי אזרח פלסטיני שנמלט מהאירוע ולאחר מכן הסגיר את עצמו. התחקיר הראשוני מעלה שאלות קשות על האופן שבו פעל הכוח באזור ללא תאורה מלאה בסמוך מאוד לכביש במהלך הפעילות המבצעית. התחקיר טרם עונה על האופן בו תודרכו על ידי המפקדים לפני המשימה על מקרים ותגובות לאירועים השונים.

לא ברור מי היה מפקד הכוח בזמן אמת והאם בוצעו התרגולות הרלוונטיות למצבים מהסוג הזה. סרטון שהופץ ברשתות הפלסטיניות תעד את הלוחמות שוכבות על הקרקע שרועות חסרות אונים כשאחת הלוחמות מזעיקה צוות רפואי. הזירה לא נסגרה ואפשרה לסקרנים לתעד את המקרה באין מפריע.

עוד באותו נושא

חשד לפיגוע דריסה: 3 חיילים נפצעו קל באזור ביתר עילית; הנהג נמלט

לכתבה המלאה
כוחות הביטחון באזור תקרית דריסה בצומת חוסאן בגוש עציון שבה נפצעו קל שלושה חיילים, 23 ביוני 2018. איחוד הצלה
צוותי רפואה באזור פיגוע הדריסה, אתמול/איחוד הצלה

במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל, שב"כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש שמונה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוחות הביטחון. החשודים הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

בנוסף, במהלך סריקות של כוחות צה"ל מהחטיבה המרחבית "עציון" בכפר חלחול, תפסו הכוחות כספי טרור בשווי אלפי שקלים. פעילות זו מתקיימת כחלק מהמערכה כנגד הכספים המשמשים לטרור. כמו כן, במהלך סריקות של כוחות צה"ל מהחטיבה המרחבית "יהודה" ומהחטיבה המרחבית "בנימין" בעיר חברון ובכפר סילוואד במהלך סוף השבוע, תפסו הכוחות נשק, שני אקדחים, שלושה אקדחי אוויר ושני רימוני הלם. כלל הממצאים הועברו לידי כוחות הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully