וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינוי יועצים וחקירות נתניהו: מנדלבליט יגיע לדיונים בכנסת בשבוע הבא

באופן חריג, היועמ"ש ישתתף בשני דיונים בוועדת החוקה, הראשון עוסק במינוי יועצים משפטיים למשרדי הממשלה על ידי השרים עצמם, חוק שאליו הוא מתנגד. בדיון השני הוא צפוי להישאל על חקירות נתניהו

עריכת וידאו: ניר חן

באופן נדיר, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט צפוי להגיע בשבוע הבא לכנסת - פעמיים. ביום שני יגיע מנדלבליט לדיון בוועדת החוקה שיעסוק בהצעות החוק לשינוי השיטה במינוי היועצים המשפטיים במשרדים ממשלתיים. מדובר בשתי הצעות חוק, הראשונה של ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) והשנייה הצעה ממשלתית שמקדמת שרת המשפטים איילת שקד.

אלה נועדו לשנות את שיטת המינויים כך שהיועצים ימונו על ידי שרי הממשלה בכפוף ליועץ המשפטי ולוועדת איתור. המטרה מאחורי קידום החוק היא לאפשר לשרים לקדם את מדיניותם לצד היועץ המשפטי במשרדם. מנדלבליט הודיע כי הוא מתנגד להצעות החוק, וככל הנראה הגעתו היא כדי להסביר לחברי הכנסת את מהות התנגדותו. ככל שחברי הכנסת יקדמו את ההצעה, היא תובא לאישור בקריאה שנייה ושלישית לקראת סוף מושב הקיץ הקרוב.

מנדלבליט צפוי להגיע גם לדיון נוסף שיתקיים ביום רביעי בבוקר בוועדת החוקה. הדיון יתקיים תחת הכותרת "סקירת היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט", אך הוא צפוי לעסוק גם בחקירות המתנהלות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. בדיון יורשו חברי הכנסת להפנות ליועץ המשפטי את שאלותיהם ולפי חלק מחברי הכנסת באופוזיציה, הם מתכוונים לדרוש ממנדלבליט תשובות הקשורות בהתקדמות החקירות שבהן חשוד נתניהו.

בנוסף, ‏ביום שני בבוקר יגיעו גם המפכ"ל רנ"צ רוני אלשיך, פרקליט המדינה שי ניצן וראש מח"ש לדיון בוועדת הפנים על הטיפול של המשטרה ומח"ש בתלונות על שוטרים. הדיון נקבע לפני כחודשיים בשיאה של המתיחות בין שני הגופים - מח"ש ומשטרת ישראל.

אביחי מנדלבליט בכנס לציון 15 שנה להקמת הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, אוניברסיטת ת"א, 26 בדצמבר 2017 1. ראובן קסטרו
מנדלבליט/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully