וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוגמנית העירום שכמעט התגייסה לדאעש חושפת כיצד עברה שטיפת מוח בידי מחבל

23.6.2018 / 0:06

דוגמנית העירום לשעבר שזוכתה מההאשמות על הצטרפותה לשורות דאעש ותכנון פיגוע - חושפת כיצד לוחם ג'יהאד בריטי מסוריה הצליח לשכנע אותה להינשא לו כדי להפוך ל"אלמנה הלבנה" הבאה ומה הציל אותה מזה ברגע האחרון

NT NEWS

קימברלי מינרס בת ה-29 מלונדון זכתה לסוף מפתיע בינואר האחרון, כשאחרי חקירה משטרתית אינטנסיבית נמצא שהיא
נקייה מהאשמות שיוחסו לה על הצטרפותה לשורות דאעש ותכנון פיגוע המוני - ושוחררה לחופשי. כעת היא חושפת את סיפורה - ומתברר שהיא הייתה קרובה מאוד לביצוע כל אחת מהאשמות שיוחסו לה, ולטענתה עברה שטיפת מוח על ידי לוחם ג'יהאד בריטי מסוריה שכבש את ליבה.

דוגמנית העירום לשעבר נעצרה ב-2016 בידי היחידה הבריטית ללוחמה בטרור. בתקשורת הבריטית פורסם שעל פי החשד היא פתחה חשבון פייסבוק תחת שם בדוי (אאישה לאורן אל-בריטניה), פרסמה תמונות של נשים מוסלמיות עם רובים וכלי נשק אחרים, שיתפה סרטונים של דאעש, עשתה לייקים לפוסטים של הארגון ויצרה קשר עם לוחם ג'יהאד בריטי שנמצא בסוריה בשם נוויד חוסיין. היא גם שיתפה תמונות שלה עם רעלה על הפנים וצחקה מתמונה ויראלית של חתול לבוש בחגורת נפץ.

המשטרה חששה כי המקרה שלה דומה לזה של סאלי ג'ונס, מוזיקאית לשעבר ואמא לשניים שברחה לסוריה, התחתנה עם מחבל שצעיר ממנה ב-25 שנים והצטרפה לדאעש. למעשה, גורלה היה קרוב לזה של ג'ונס, כי גם היא יועדה להגיע לסוריה ולהינשא ללוחם ג'יהאד - רק שהיחידה הבריטית ללוחמה בטרור מנעה זאת ממנה ברגע האחרון.

עוד בנושא:

מינרס מגיעה ממשפחה נוצרית, אולם היא הושפעה עמוקות ממותו הטרגי של אביה שטבע ב-2010, מפרידה קשה שחוותה מארוסה ומהפלה שעברה. כשנותרה לגמרי לבד, חלשה ופגיעה, היא מצאה נחמה בחברתם של חברים מוסלמים וסיפרה שמצאה שלווה דרך האיסלאם. מינרס, אם לילד, טוענת שאינה מסכימה כלל עם מדיניותה של דאעש לגבי טרור ועריפת ראשים, מכחישה שרצתה להיות כלה ג'יהאדיסטית ואמרה שהדאגה העיקרית שלה הופנתה כלפי הפליטים. "סיפרו לנו שדאעש שם כדי להגן על הדת. אני לא באמת יודעת. זה מה שהכניס אותי לצרות", היא אמרה.

כשחוסיין פנה אליה היא הייתה בשלה למניפולציות שלו והרגישה שמצאה שוב אהבה. בראיון שהעניקה ל"סאן" היא סיפרה: "תקוותי וחלומותיי התנפצו. הייתי לגמרי לבד. איבדתי את התינוק שלי והארוס שלי. לא הייתי ברשת החברתית מזה עשור כי הארוס שלי לא אהב את זה, אבל חזרתי לשם ואז הכול התחיל. הייתי נסערת ממה שקורה לפליטים בסוריה. רציתי לעשות משהו כדי לעזור. התחלתי לשתף קטעי וידאו של פיגועים בתקווה להראות לאנשים מה באמת קורה שם. עד מהרה התחלתי לקבל הרבה בקשות חברות מאנשים בסוריה והם כתבו לי בפייסבוק". היא הוסיפה: "זה מביך להודות, אבל אני אוהבת את תשומת הלב הזאת. הייתה זקוקה לה. הייתי כל כך בודדה ופתאום הרגשתי שייכת. השתוקקתי לתשומת הלב, לכבוד ולהצעות החברות. פנו אליי נשים מבריטניה וסוריה, לוחמי דאעש וכלות ג'יהאדיות. הייתי מדברת עם כולם כל יום".

בין חברותיה החדשות ברשת הייתה אמירה אבס בת ה-15 ממזרח לונדון שנסעה לסוריה עם שתי חברות מבית הספר - וגם סאלי ג'ונס הידועה לשמצה. אולם היה זה חוסיין שהכי הצליח לגעת בליבה, "ככל שקראתי יותר הודעות ממנו, יותר האמנתי לזה. עברתי שטיפת מוח בידי מגייס של דאעש".

לדבריה, היא נועדה להיות ה"אלמנה הלבנה" הבאה, בדומה לסאלי ג'ונס. תכניותו של חוסיין סוכלו כשביחידה הבריטית ללוחמה בטרור עלו על ההתכתבויות ביניהם, שכללו גם סרטוני תעמולה קשים ומדריך להכנת פצצות. הוא ניסה לשכנע אותה להצטרף אליו בסוריה, ובחקירתה סיפרה שנכבשה בקסמיו ולא ידעה מה היו כוונותיו האמיתיות. היא סיפרה: "נפלתי בזה. הוא כבש אותי. הייתי גביע תעמולה לניצחון, סאלי ג'ונס הבאה. הוא רצה אותי בכל מחיר. אני חרדה לחשוב מה היה קורה אם הייתי ממשיכה עם זה. חוסיין הרעיף לעברי תשומת לב ודברי חנופה, ואפילו שכנע אותי לשנות את שמי לאאישה לאורן אל-בריטניה, כי זה היה נשמע אותנטי יותר. הוא היה אומר 'אם תגיעי לפה אעשה אותך אשתי'. החלפנו מאות הודעות ביום".

לאחר מעצרה של מינרס נודע כי חוסיין, בן ה-32, במקור מקובנטרי, אנגליה, טיפח עד עשר נשים בריטיות אחרות כג'יהאדיות. לפני כשבועיים, אחת מהן, סאפא בולאר בת ה-18, הפכה לאישה הצעירה ביותר שהורשעה בתכנון פיגוע טרור בבריטניה. מינרס הוסיפה: "יכולתי בקלות לסיים כמו סאפא. יש לי מזל שנעצרתי בזמן".

בסוף 2015 היחידה ללוחמה בטרור, שהייתה מודעת לפעילותה המקוונת של מינרס, ביקרה אותה בביתה וחייבה אותה להשתתף בקורס למניעת טרור, ממנו פרשה באמצע. חוסיין, שהיה איתה בקשר בפייסבוק, ביקש ממנה לפתוח חשבון טלגרם, שירות הודעות מוצפן. מינרס סיפרה: "במהלך אחת השיחות אמרתי לחוסיין שאני טסה מדי שנה לטורקיה. הוא השיב: 'כשתהי בטורקיה תודיעי לי'. הוא אמר שהוא ידאג לסדר שיאספו אותי ויקחו אותי לסוריה. הוא אמר לי: 'את צריכה לבוא מהר כי אם המשטרה תגלה שאת מדברת איתי לא תוכלי להגיע לכאן'". יומיים לאחר מכן, באוקטובר 2016, מינרס נעצרה וגילתה שהיא עומדת בפני עונש של עשר שנות מאסר.

קימברלי מינרס מספרת איך כמעט הצטרפה לשורות דאעש. SUN, צילום מסך
קימברלי מינרס מספרת איך כמעט הצטרפה לשורות דאעש/צילום מסך, SUN
לוחם הג'יהאד שכמעט שכנע את קימברלי מינס להפוך ל"אלמנה הלבנה" שלו. צילום מסך
לוחם הג'יהאד שכמעט שכנע את קימברלי מינס להפוך ל"אלמנה הלבנה" הבאה/צילום מסך

היא אמרה: "זה היה כאילו מישהו סטר לי בפנים. חשבתי לעצמי 'מה לעזאזל עשיתי?' האנשים שדיברתי איתם היו טרוריסטים ידועים. התחלתי להתבייש בעצמי. אני עדיין מתביישת בעצמי. לא מגיע לי שום אהדה ואני לא מחפשת את זה, אבל אם אני יכולה למנוע ממישהו לעשות את מה שאני עשיתי, אז אוכל להשיג משהו חיובי מהסיוט הזה. לאנשים אין מושג - אבל בדאעש מחפשים באופן פעיל אנשים פגיעים בפייסבוק כדי לנצלם. אנשים בדיוק כמוני".

בינואר האחרון, לאחר 15 חודשי מעצר, מינרס שוחררה ולא הועמדה בפני האשמות נוספות. כמה שבועות לאחר מכן נהרג חוסיין בתקיפה אווירית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully