וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המלחמות והרדיפות: מספר שיא של 69 מיליון עקורים בעולם

19.6.2018 / 12:54

הסכסוכים בסוריה, בדרום סודאן ובקונגו, והמשבר התמשך במיאנמר, הובילו לעלייה נוספת זה השנה החמישית ברציפות. "זאת לא בעיה של העולם העשיר", אמרו באו"ם. "80% מהפליטים חיים במדינות מתפתחות"

צילום: סרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

סוכנות הפליטים של האו"ם אמרה היום (שלישי) כי קרוב ל-69 מיליון איש, שנמלטו ממלחמה, מאלימות ומרדיפה פוליטית נעקרו מבתיהם בעולם -השנה החמישית ברציפות שבה נשבר השיא. הסוכנות מסרה כי המשברים המתמשכים בסוריה, דרום סודאן וברפובליקה הדמוקרטית של קונגו, כמו גם מנוסת מיעוט הרוהינגיה המוסלמי ממיאנמר שהחלה בתחילת השנה שעברה, גרמו לזינוק במספרים. בסך הכול, היו 16.2 מיליון עקורים חדשים בשנה שעברה - ממוצע של 44 אלף איש ביום.

"המספר העולמי עלה שוב בכשני מיליון", אמר ראש הסוכנות, פיליפו גרנדי. "זאת בשל הסכסוכים הממושכים והמחסור בפתרונות של הסכסוכים הללו, הלחץ על האזרחים במדינות הסכסוך שדוחף אותם לעזוב את בתיהם ומשברים חדשים או מחמירים, כמו משבר הרוהינגיה".

הסוכנות מסרה כי המספרים הפריכו את ההנחה כי משבר הפליטים משפיע יותר על מדינות מפותחות ב"צפון הגלובלי". לדבריה, 85% מהפליטים שוהים במדינות מתפתחות, רובם "עניים מאוד". גרנדי הוסיף כי "זהו לא משבר של העולם העשיר. זה ממשיך להיות משבר שברובו שורר בעולם העני".

עוד ידיעות מהעולם
בשל המלחמות והרדיפות: מספר שיא של 69 מיליון עקורים בעולם

פרס פוליצר: פליטים בגבול מיאנמר- בנגלדש. רויטרס
פליטים נמלטים ממיאנמר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully