וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעירה שהורשעה בסחר בקנאביס ב-170 אלף שקל נידונה לעבודות שירות

19.6.2018 / 13:12

בהסדר טיעון שנחתם השבוע עם הצעירה ועם שותפה לעסקאות שביצעו באמצעות אפליקציית "טלגראס" נידון הצעיר השני ל-14 חודשי מאסר. כתב האישום נגדם כלל במקור עסקאות בסך 240 אלף שקל. בית המשפט הורה לחלט מהשניים כרטיסי אשראי, מכשירי טלפון ו-14 אלף שקל במזומן

צילום: מתוך הפייסבוק של "טלגראס", עריכה: תום זואילי

צעיר וצעירה מתל אביב הורשעו בתחילת השבוע בסחר בקנאביס בשווי יותר מ-170 אלף שקל. השניים הודו והורשעו במסגרת הסדר טיעון, שבו נקבע כי הפרקליטות תבקש להטיל על הצעיר לכל היותר 14 חודשי מאסר בפועל, ואילו לגבי הצעירה נקבע כי סנגורה והתובע יבקשו במשותף להטיל עליה שישה חודשי עבודות שירות.

לפי כתב האישום שבו הודו השניים, בחודש מאי בשנה שעברה החלו השניים לסחור בקנאביס באמצעות אפליקציית המסרים המיידים המוצפנת "טלגרם". הצעיר כינה את עצמו "Plata o Plomo" - ברמז למשפט המזוהה עם ברון הסמים הקולומביאני פבלו אסקובר, "כסף או עופרת" - ואילו הצעירה כונתה refuatealavivit.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התכתבות בין משתמשי "טלגראס". אילוסטרציה/מערכת וואלה!, צילום מסך

השיטה שבה מכרו השניים את הסמים דרך האפליקציה הפכה מוכרת ומקובלת בשנים האחרונות, וזכתה לכינוי "טלגראס". תחילה הזמינו השניים אנשים לפנות אליהם בקבוצה שכונתה "רפואה תל אביבית ממתינים לסינון". הקונים שפנו אליהם עברו הליך אימות כדי להוכיח שאינם שוטרים סמויים, במסגרתו התבקשו לאשר בקשת חברות לעמוד הפייסבוק שלהם, ולשלוח מסמכים אישיים כמו רישיון נהיגה, תעודת זהות או תלוש משכורת.

הקונים שעברו את הסינון צורפו לקבוצה סגורה שבה הוצגו הסמים שעמדו למכירה, במחירים של 70-130 שקלים לגרם, וכן סוגי משלוחים שונים: "משלוח על ידי חסידה" היה כינוי למשלוח עד לקונה; "משלוח על ידי נינג'ה" היה איסוף מנקודה מסוימת; ו"משלוח על ידי עורב" היה משלוח בכל שעה בהתראה קצרה, שבמסגרתו השליח והקונה לא נפגשים ישירות. הנאשמים, לפי כתב האישום, אף רכשו שקיות מיוחדות לסמים והדפיסו עליהן לוגו מיוחד שעיצבו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שימוש בקנאביס (אילוסטרציה). GettyImages
במקור נאשמו השניים בעסקאות בסך 240 אלף שקל. אילוסטרציה/GettyImages

בשלב מסוים יצרו השניים קשר עם אדם נוסף שתפקידו היה לרכז את ההזמנות ולהעביר אליהם את הכסף. בכתב האישום המקורי יוחסו לשניים עסקאות בגובה 240 אלף שקל, אולם בכתב האישום המתוקן שהוגש במסגרת הסדר הטיעון, ובו הודו שני הצעירים, נמחקו חלק מהעסקאות והסכום תוקן לכ-172 אלף שקלים. בנוסף לעונש המאסר, השניים הוכרזו סוחרי סמים ובית המשפט הורה לחלט רכוש שנתפס אצלם - שכלל בין היתר קורקינט חשמלי, טלפונים, כרטיסי אשראי ו-14 אלף שקלים במזומן.

עו"ד עומר בללי, שייצג את הצעירה, אמר לאחר הגשת הסדר הטיעון כי "מדובר בתיק שמלכתחילה נטען שהראיות בו חלשות מאוד. בעקבות זאת, הפרקליטות ובית המשפט קיבלו את עמדתי והוסכם כי הנאשמת לא תישלח לכלא, על אף האמור בכתב האישום".

עו"ד יצחק בן חמו, שמייצג את הצעיר, מסר כי "לאור קשיים ראייתיים בתיק הוסכם כי העונש יהיה עד ל-14 חודשים. אני סמוך ובטוח שבית המשפט יתרשם שמקומו של הלקוח שלי אינו מאחורי סורג ובריח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully