וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 מחבלים ניסו לחבל בתשתית ביטחונית בעזה; "הרוג מאש צה"ל"

18.6.2018 / 15:11

החמישה שהגיעו לאזור המכשול המוקם בגבול הרצועה ניסו לחבל בתשתית ביטחונית במקום. במהלך האירוע התרחש פיצוץ וכמה מחבלים נפגעו. הפלסטינים מדווחים כי אדם נהרג מירי צה"ל במהלך ניסיון לחדור לשטח ישראל

עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: תקיפות ברצועת עזה, הלילה)

חמישה מחבלים ניסו היום (שני) לגרום נזק לתשתית ביטחונית במרחב המכשול המוקם סמוך לגדר הגבול ברצועת עזה. במהלך הניסיון לחבל בתשתית, התרחש פיצוץ שגרם לפציעתם של כמה מהמחבלים.

במקביל, הפלסטינים דיווחו על שני ניסיונות חדירה לשטח ישראל מרצועת עזה. אחד האירועים התרחש סמוך למעבר קרני, אז לטענת הפלסטנים צה"ל הגיב באש. באירוע נוסף שהתרחש באזור זיקים, טענו הפלסטינים כי כמה נפגעו במהלך ניסיון לחצות את הגדר. בעזה אף טענו כי באחת התקריות פלסטיני נהרג מירי כוחות צה"ל בתגובה לניסיונות החדירה.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
צה"ל תקף 9 מטרות ברצועה; 3 רקטות שוגרו משטח עזה לישראל
מדברים בעפיפונים: חלופת המסרים בין ישראל וחמאס שמבעירה את השטח

גבול עזה 13/04/2018. ראובן קסטרו
גבול עזה 13/04/2018/ראובן קסטרו

התקריות בגבול הרצועה התרחשו על רקע המתיחות הגוברת באזור. הלילה תקף צה"ל באמצעות מטוסי קרב תשע מטרות חמאס בשני מתחמים צבאיים ואזור ייצור נשק בצפון רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לשיגורי העפיפונים, בלוני הנפץ והתבערה אל ישראל. על פי דיווחים פלסטינים ברשתות החברתיות צה"ל תקף מוצב בדר של גדודי אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס.

מוקדם יותר זוהו שלושה שיגורים מהרצועה לעבר לשטח ישראל. אחד מהם נפל ככל הנראה בשטח הרצועה, והשניים הנותרים נפלו בשטח פתוח בעוטף עזה. אזעקות צבע אדום הופעלו במועצה אזורית חוף אשקלון ובאזור התעשייה אשקלון.

בתקיפה בעזה - 18 ביוני 2018. ---, מערכת וואלה! NEWS
תקיפת צה"ל ברצועת עזה, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, ---

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס הבוקר בביקור שערך בתעשייה האווירית לעפיפוני התבערה והנפץ המשוגרים מרצועת עזה לשטח ישראל. "במילה אחת על כל האירועים בדרום, אם מישהו חושב שניתן להמשיך את שגרת העפיפונים ושריפות יום יום - הוא טועה", אמר ליברמן.

שר החינוך נפתלי בנט אמר כי "המתקפה הזו מהווה סכנת חיים לתושבי הדרום" וכי הוא שולל את ההנחות שמשגרי העפיפונים הם נערים שפגיעה בהם תוביל להסלמה. "מי שיורה הוא מחבל ולא שמעתי גורם משפטי שאמר שיש מניעה כזאת", אמר בנט. "בזירה הבינלאומית אנחנו לא זוכים לנקודות על הבלגה. הבלגה מול טרור האש תוביל להסלמה באופן בלתי נמנע. זה טרור רצחני שנועד להרוג את ילדינו ולכן צריך לעבור לירי ישירות למטרה. לא ליד".

אתמול תקף צה"ל באמצעות כלי טיס חולייה ששיגרה בלוני תבערה בדרום רצועת עזה. התקיפה כוונה לעבר תשתית וכלי רכב ששימשו את החולייה. זאת, לאחר שאירעה תקיפה דומה בסמוך לחאן יונס שבמהלכה לפי הפלסטינים, לא היו נפגעים.

יותר מ-20 שריפות בעוטף עזה בעקבות הצתות 16.06.18. צילום: דוברות כבאות, דוברות משטרה, מערכת וואלה! NEWS
שריפה שפרצה בעוטף עזה בעקבות עפיפיון תבערה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, צילום: דוברות כבאות, דוברות משטרה

21 שריפות פרצו אתמול מאז שעות הבוקר באזור בשטחים חקלאים וביערות הסמוכים לעוטף עזה, ארבע מהן באיזור כיסופים ובארי.השריפות גרמו לנזק רב לצומח ולבעלי החיים. בקיבוץ עין השלושה נחנקו למוות מאות עופות מעשן השריפות.

(עדכון ראשון: 12:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully