וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל טראמפ: נפגעי אלימות במשפחה לא יהיו זכאים למקלט

התובע הכללי הפך החלטה מ-2016, שעל בסיסה הגיעו לארה"ב אלפי אנשים בשנה, במיוחד ממרכז אמריקה. "ההגדרה אמביוולנטית מדי", אמר סשנז, שמוביל את היד הקשה נגד ההגירה הבלתי-חוקית

צילום: CNN

התובע הכללי של ארצות הברית ג'ף סשנז קבע אתמול (שני) כי אלימות במשפחה או אלימות של כנופיות אינן יכולות לשמש בסיס עוד לבקשת מקלט במדינה. בכך הפך החלטה מ-2016 שהעניקה מקלט לאישה מאל סלבדור, שנאנסה על ידי בעלה. סשנז אמר כי משרד המשפטים נוקט מדיניות של "אפס סובלנות" כלפי הגירה בלתי-חוקית בגבול. בהחלטה בת 31 עמודים הוא הסביר כי בעיות פשיעה מקומיות או העובדה שאוכלוסיות מסוימות פגיעות יותר אינן מספיקות לקבלת מקלט.

בקשתה של האישה, שזוהתה בבתי המסמך רק כא"ב, התקבלה על ידי בית משפט לערעורים אחרי שנקבע כי היא זכאית למעמד תחת ההגדרה "קבוצה סוציאלית מיוחדת". עם זאת, סשנז הפך את ההחלטה ואמר כי ההגדרה היא "אמביוולנטיות מיסודה" וכי היא אינה יכולה לשמש לפתרון "בעיות קורעות לב".

עדיין לא ברור כיצד ההחלטה, שאותה גינוי ארגוני זכויות אדם, תשפיע על המצב בשטח. לפי ההערכות, כעשרת אלפים מקבלים מקלט בארצות מדי שנה על בסיס אותה הגדרה. לרוב, היא משמשת מהגרים ממדינות מרכז אמריקה, שם שיעורי הרצח והאלימות נגד נשים הם מהגבוהים ביותר בעולם, הרוצים להגר לארצות הברית.

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב מפרידה ילדי מהגרים מהוריהם, אך לא יודעת מה עלה בגורלם

התובע הכללי לממשלה, ג'ף סשנז, במהלך תדרוך עלס כנות ההוריקן סשנז וושינגטון, ארה"ב, 6 ביוני 2018. רויטרס
עלול להשפיע על אלפי אנשים. סשנז/רויטרס

ארגונים התומכים בהגירה אמרו כי הם מתכננים להילחם בהחלטתו של התובע הכללי, שהיא חלק ממדיניות נרחבת של הממשל להגביל את ההגירה לארצות הברית. בשבוע שעבר הוא הגן על המדינות השנויה במחלוקת של משרדו להפריד בין הורים של מהגרים לילדיהם אחרי שחצו את הגבול.

"התוצאה תהיה בשליחת אינספור אימהות וילדים בחזרה אל המתעללים בהם ואל אלימות הכנופיות", אמרה בת' וורלין, מארגון "מועצת ההגירה של אמריקה". לדבריה, "התעלמות מקורבנות של אלימות ושליחתם בחזרה לסכנה חמורה לא צריכה להיות המורשת של שום ממשל".

גם הדמוקרטים תקפו את החלטת התובע הכללי. הסנאטור ריצ'רד בלומנטל כינה זאת החלטה "מבישה". לדבריו, "אמריקה טובה יותר מזה, אבל נראה שהתובע הכללי ג'ף סשנז לא. ההחלטה תשלח מספר בלתי-ידוע של פליטים אל מותם. התובע הכללי סשנז: הדם שלהם על הידיים שלך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully