וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מפרידה ילדי מהגרים מהוריהם, אך לא יודעת מה עלה בגורלם

28.5.2018 / 11:00

אלפי ילדים נשלחו לבתי אומנה ולחונכים, אולם גורם בממשל הודה כי אבדו עקבותיהם של כ-1,500 מהם. עם זאת, לטענתו כי הממשל אינו נושא באחריות עליהם מהרגע שבו הם יוצאים מחזקתו

צילום: CNN

הממשל האמריקני שלח אלפי ילדים של מהגרים לבתי אומנה, אך אינו יודע מה עלה בגורלם של כ-1,500 מהם. סטיבן ווגנר, בכיר במשרד הבריאות, חשף את הנתונים במהלך דיון בתת-ועדה בסנאט בחודש שעבר, שעסק במצב הלשכה ליישוב מחדש של פליטים, שמפקחת על מצבם של ילדי מהגרים המופרדים מהוריהם.

ווגנר הוא היועץ בפועל למינהל הילדים והמשפחות, שהוא חלק ממשרד הבריאות. הלשכה ליישוב מחדש של פליטים היא חלק מהמינהל.

ב-CNN דווח מוקדם יותר החודש כי וונגר אמר בעדותו כי בשלושת החודשים האחרונים של 2017, הלשכה איבדה את המעקב אחרי 1,500 ילדי מהגרים שנשלחו לבתי אומנות. דבריו משכו תשומת לב יתרה אחרי דיווחים על כך שילדי מהברים מופרדים מהוריהם בגבול ארצות הברית. לדבריו, המשרד לביטחון המולדת הפנה ללשכה יותר מ-40 אלף ילדי מהגרים בשנה שעברה.

אחרי שהות במקלט, רובם של הילדים נשלחים לבתי אומנות עם חונכים שלהם יש קשרים קרובים, בדרך כלל הורה או בן משפחה אחר. עם זאת, הוא אמר כי יש מי שנותר לגור בבתים שהם אינם מכירים מקרוב.

CNN: הממשל הפדרלי בארה"ב העביר אלפי ילדי מהגרים לבתי אמנה ב-2017 ואיבד את המעקב אחרי כ-1500 מהם בתהליך. אתר רשמי
כ-40 אלף ילדי מהגרים הופנו ללשכה בשנה שעברה/אתר רשמי

בין אוקטובר לדצמבר, הלשכה הגיעה ל-7,635 ילדי מהגרים כדי לבדוק את מצבם, אולם היא לא הצליחה לקבוע בוודאות את מקום הימצאותם של 1,475 מהם. 28 ילדים נוספים נמלטו. למרות זאת, ווגנר טוען כי משרד הבריאות אינו אחראי עליהם. "אני מבין שהעמדה של המשרד היא שהחוק אינו מחייב את הלשכה להיות אחראית לילדים אחרי שהם משוחררים מחזקתה", אמר.

הוא הוסיף כי הלשכה בוחנת מחדש את הנושא, אך הדגיש כי אם ייקבע שהיא אחראית לגורלם של ילדי מהגרים המופרדים מהורים, היא תזדקק למשאבים נוספים.

דובר מטעם המינהל לילדים ולמשפחות מסר כי הדברים וההמלצות שעלו באותו שימו בחודש שעבר נמצאים בבחינה, אולם המינהל לא יגיב על כך עד שיגבש תגובה רשמית לקונגרס. "כשילד זר ללא ליווי מוצב אצל נותני חוסות, הוא או היא מפסיקים להיות במשמרות של ממשלת ארצות הברית וכל הסיוע של משרד הבריאות - מזון, מקלט, ביגוד, בריאות וחינוך - מסתיים בשלב זה והילד עובר לאחריות ההורה, האפוטרופוס או החונך", נמסר.

ווגנר אמר כי ללשכת היישוב מחדש של פליטים יש שורת אמצעים כדי לבחון אם החונך מתאים לדאוג לילד וכי המדיניות הזאת חוזקה מאז פברואר 2016. בין היתר, היא בוחנת את יחסי החונך עם הילד ובודקת את הרקע שלו כדי למנוע מצב שמדובר במבריחים או בסוחרים בבני אדם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ נואם בסיור בחומה עם מקסיקו, קליפורניה, 13 במרץ 2018. רויטרס
טראמפ ליד חלק מהחומה הנבנית בגבול מקסיקו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully