וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרום הבוער: בלון תבערה פגע במכולת בקיבוץ בחוף אשקלון וגרם לנזק קל

11.6.2018 / 16:57

הבלון שנשלח מרצועת עזה נחת על גג המבנה וגרם לנזק קל, ללא נפגעים. תשע שריפות פרצו בעוטף עזה ורובן כובו, על היתר הושגה שליטה. ראש מועצת חוף אשקלון: "להכין תכנית רב-שנתית להתמודדות עם הטרור"

צילום: גלי כוכבא באדיבות דוברות התנועה הקיבוצית

בלון תבערה שנשלח מרצועת עזה נחת היום (שני) על גג מכולת באחד הקיבוצים במועצה האזורית חוף אשקלון. נזק קל נגרם למבנה ולא היו נפגעים באירוע. השריפה שפרצה בעקבות המקרה כובתה בתוך זמן קצר על ידי רכז הביטחון של הקיבוץ וכבאית מקומית.

מהבוקר פרצו בסך הכול תשע שריפות באזור עוטף עזה והנגב המערבי. שתיים מתוכן נמצאות בשליטה והיתר כובו. אחת השריפות, שפרצה בין מפלסים לכפר עזה שבתחומי המועצה האזורית שער הנגב, גרמה לחסימתו הזמנית של כביש 232 שבעקבותיה תלמידי בית ספר מקומי עוכבו עד לפתיחתו מחדש בהמשך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
המבנה שנפגע מבלון התבערה באחד הקיבוצים בחוף אשקלון/מערכת וואלה, צילום מסך

ראש מועצת חוף אשקלון, יאיר פרג'ון, אמר כי "משרדי הממשלה הרלוונטיים חייבים לשבת עם ראשי הרשויות בעוטף עזה על מנת להכין תכנית כלכלית רב-שנתית שתאפשר לנו להמשיך להתמודד עם פעולות הטרור הבאות לפתחנו". לדבריו, "הפתרון לכאורה הוא פשוט: ניתן היה להפסיק את אספקת גז ההליום לרצועת עזה, אלא שיש בעיה: גז הליום משמש את בתי החולים ברצועת עזה ומבחינתנו, כל מה שקשור לרפואה והצלת חיי אדם - אנחנו לא מגבילים".

"בימי אלה הסתיים הקציר ברוב השדות. בהתחלה אמרו: 'עפיפונים זה משחק ילדים'. אחר כך העפיפון הגיע יחד עם לפיד בוער והשדות החלו להישרף", אמר פרג'ון. "התארגנו כאן באזור עם קומביינים מכל הארץ וקצרנו את השדות כמה שיותר מהר. בינתיים, הבלונים ממשיכים להגיע מרצועת עזה ואני סבור שעם תום עונת הקציר, יתגברו גם הניסיונות לשלוח גם בלוני נפץ. אנחנו נכנסים לעידן נוסף של טרור שגם איתו אנו צריכים לדעת להתמודד ואני בטוח שגם כאן המדינה תצטרך להשקיע הרבה מאוד משאבים וכמו שהתמודדה עם הפצמ"רים והקסאמים, המדינה תתמודד עם בלוני הנפץ והתבערה".

יישובי עוטף עזה סובלים מזה שבועות ארוכים ממתקפות של עפיפוני תבערה הגורמים לשריפות רבות באזור, כלייתם של שטחים חקלאיים והרס. נכון לחודש מאי האחרון נשלחו לשטח ישראל כ-250 עפיפוני תבערה. הבוקר הגיע לידי וואלה! NEWS תיעוד של עפיפון תבערה הגורם לשריפת ענק בתוך שניות. בתיעוד נראה שטח באזור צומת שער הנגב עולה בלהבות בשתי פעמים שונות ובהפרש של שבועיים.

עוד באותו נושא

תיעוד: העפיפון פוגע בצדי הכביש - ומבעיר אש בשניות

לכתבה המלאה
שריפה שפרצה במפלסים שבמועצת שער הנגב עקב עפיפון תבערה. גלי כוכבא באדיבות דוברות התנועה הקיבוצית, מערכת וואלה! NEWS
השריפה באזור מפלסים/מערכת וואלה! NEWS, גלי כוכבא באדיבות דוברות התנועה הקיבוצית
שריפה שפרצה בעוטף עזה עקב עפיפון תבערה ב-11 ביוני 2018. אושרי צימר, מערכת וואלה! NEWS
אחת השריפות שפרצו היום/מערכת וואלה! NEWS, אושרי צימר
שריפה שפרצה בעוטף עזה עקב עפיפון תבערה ב-11 ביוני 2018. אושרי צימר, מערכת וואלה! NEWS
אחת השריפות שפרצו היום/מערכת וואלה! NEWS, אושרי צימר
שריפה שפרצה בין ניר עם למפלסים עקב עפיפון תבערה ב-11 ביוני 2018. בועז צברי, מערכת וואלה! NEWS
השריפה שפרצה באזור ניר עם/מערכת וואלה! NEWS, בועז צברי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully