וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפה המסתורית שעלולה לגרור את עיראק בחזרה לאלימות

11.6.2018 / 16:53

מחסן שבו הוחזקו קלפיות מהבחירות לצורך ספירה ידנית חוזרת עלה באש, ועל אף שלא נגרם להן נזק הרשויות מאשימות: "ניסיון לפגוע באומה ובדמוקרטיה". המטיף השיעי א-סדר, שניצח בבחירות, קרא לאחדות לצד דרישות מצד פוליטיקאים אחרים לבחירות חדשות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

איש הדת השיעי העיראקי מוקדתא א-סאדר קרא היום (שני) לאחדות במדינה בעקבות שריפה במחסן שבו אוחסנו קלפיות עם פתקי הצבעה של הבחירות שנערכו בחודש שעבר. זאת ברקע הקריאות של גורמים פוליטיים מסוימים לקיים בחירות חוזרות. ואולם, דוברו של ראש הממשלה חיידר אל-עבאדי הבהיר כי רק בית המפשט הפדרלי העליון יכול להכריע בנושא.

במחסן הוחזקו מחצית מקולות הקלפיות בבירה בגדאד, שהיו אמורים להיספר מחדש בעקבות החלטה של הפרלמנט שהתקבלה בשל דיווחים על זיופים רבים. לפי ראש הממשלה, שהגוש הפוליטי שלו סיים רק במקום השלישי בבחירות, השריפה הייתה מכוונת ומטרתה הייתה "לפגוע באומה ובדמוקרטיה".

על אף שהרשויות אמרו כי הקלפיות ניצלו וכי השריפה לא תשפיע על הספירה החוזרת, התקרית הגבירה את החשש כי המחלוקות על תוצאות הבחירות מה-12 במאי עלולות לגלוש לאלימות במדינה שעדיין לא התאוששה מהמלחמה בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). השיחות להקמת קואליציה תקועות, ועשויות להימשך חודשים ארוכים.

לקריאה נוספת בנושא
האיש החזק ביותר בעיראק: היהודים יוכלו לשוב - אם יוכיחו נאמנות

שריפה במחסן שמאחסן קלפיות בבגדאד, עיראק, 10 ביוני 2018. רויטרס
ניסיון להסתיר זיופים? השריפה במחסן בבגדאד, אתמול/רויטרס

א-סאדר, שהגוש הפוליטי בהנהגתו סיים במפתיע במקום הראשון, הפציר בכל הנוגעים בדבר לחדול מהמריבות. "הפסיקו להילחם על מושבים, תפקידים, רווחים, השפעה, כוח והנהגה", כתב במאמר שפרסמה לשכתו. "לא הגיע הזמן לעמוד יחד כדי לבנות מחדש ולשקם את המדינה במקום לשרוף קלפיות או ללכת לבחירות חוזרות בשביל מושב אחד או שניים?".

המטיף הפופולרי הוביל בעבר מיליציה חמושה נגד הכוחות האמריקניים במדינה, אך הוא הניח את הנשק בשנים האחרונות וביסס את מעמדו כאדם החזק ביותר בעיראק. הוא מתנגד לכיתתיות העדתית ולמפלגות השיעיות המקושרות לאיראן. הוא הזהיר כי יש מי שרוצה לגרור את המדינה למלחמת אזרחים חדשה, אך הבהיר כי הוא לא ייקח חלק בכך. "אני לא אמכור את האומה עבור מושבים בפרלמנט ולא אמכור את האזרחים עבור כוח. לי אכפת מעיראק, תפקידים כאלו או אחרים עבורו לא אומרים הרבה", כתב.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
המטיף השיעי מוקדתא א-סדר שניצח בבחירות בעיראק ב-17 במאי 2018. רויטרס
מנהיג המיליציה הפך לאיש שלום. א-סדר/רויטרס

בבחירות, הראשונות מאז שדאעש כבש כשליש משטחה של המדינה ב-2014, השתמשה עיראק לראשונה במערכת אלקטרונית. חלק מהפוליטיקאים אמרו כי הספירה הידנית הכרחית כדי להבטיח שהמערכת הקוריאנית לא הסתירה זיופים נרחבים. אחד מיועציו של א-סאדר אמר אתמול כי השריפה הוצתה כדי לכפות בחירות חוזרות או להסתיר זיופים.

לטענת החברה "מירו", שסיפקה את הציוד במסגרת חוזה עם ממשלת עיראק בשווי 135 מיליון דולר, אמרה כי לא נפל שום פגם במערכת שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully