וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש החזק ביותר בעיראק: היהודים יוכלו לשוב - אם יוכיחו נאמנות

3.6.2018 / 10:11

מוקדתא א-סדר, המטיף השיעי שהקואליציה בראשותו ניצחה בבחירות, נשאל על ידי אחד מתומכיו אם היהודים שברחו מהמדינה יוכלו לחזור אליה והסכים - אם יפגינו את נאמנותם

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

המטיף העיראקי השיעי מוקדתא א-סדר, המנהיג את הגוש הפוליטי הגדול ביותר במדינה, אמר אתמול (שבת) כי היהודים יוכלו לשוב אליה אם יפגינו את נאמנותם. הוא אמר את הדברים בתשובה לשאלה של אחד מתומכיו על האפשרות שיהודי עיראק יורשו לשוב למולדתם. "אם יפגינו נאמנות", השיב.

2% מאוכלוסייתה של עיראק ב-1947 הייתה יהודית, אולם זו הצטמצמה בחדות מאז שרבים מהם עזבו ונמלטו לישראל החל משנת 1951. עיראק עודנה מוגדרת מדינת אויבת, ורודנה לשעבר סדאם חוסיין שיגר טילי סקאד לעבר ישראל במלחמת המפרץ הראשונה ב-1991 וסייע גם למאבק הפלסטיני.

לקריאה נוספת בנושא
בוחש בעיראק: "סולימאני הגיע לקדם הקמת ממשלה פרו-איראנית"

המטיף השיעי מוקדתא א-סדר שניצח בבחירות בעיראק ב-17 במאי 2018. רויטרס
מנסה להקים ממשלה חדשה. א-סדר/רויטרס

הקואליציה שהנהיג א-סדר, סאאירון, סיימה במקום הראשון בבחירות לפרלמנט שהתקיימו בתחילת החודש. הוא אינו יכול לשמש ראש ממשלה מאחר שלא התמודד בעצמו, אך איש הדת, שהנהיג בעבר מיליציה נגד צבא ארצות הברית, הפך לגורם החזק ביותר במדינה.

א-סדר פירק את המיליציה שלו, צבא המהדי, ועבר לסדר יום אזרחי הקורא למאבק בשחיתות ומתנגד להשפעה זרה על עיראק, כולל מצדה של השכנה איראן.

לפי אחד ממקורביו, ארצות הברית מקיימת מגעים עמו מאז הבחירות, במטרה שיצליח להקים ממשלה שאינה כוללת כוחות פרו-איראניים. ואולם, הוא גם נפגש עם האדי אל-עאמירי, מנהיג של המיליציות השיעיות ומקורבה של טהראן שהגוש שהוא מנהיג הגיע למקום השני.

ראש הממשלה חיידר אל-עבאדי ספג מפלגה וסיים רק במקום השלישי, אך לפי ההערכות, הוא עשוי להישאר בתפקיד בסופו של דבר כמועמד של פשרה. זאת מאחר שהוא הצליח לנווט בין ארצות הברית לאיראן ולשמור על יחסים קרובים עם שתי האויבות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מבנה בעיר מוסול, עיראק, שנחרב בלחימה מול דאעש, מאי 2018. רויטרס
בית שנחרב בלחימה מול דאעש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully