וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנות אחרונות לפסגה: טראמפ וקים נחתו בסינגפור

אורן נהרי, שליח וואלה! NEWS לסינגפור

10.6.2018 / 16:24

נשיא ארה"ב ומנהיג צפון קוריאה הגיעו למדינה שתארח את מפגשם ההיסטורי, כשהם מלווים בבכירי ממשלם. "אני מרגיש נהדר", אמר טראמפ לפני נסיעתו למלון. גם אחותו של קים הצטרפה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און נחתו היום (ראשון) בסינגפור לקראת פגישתם ההיסטורית ביום שלישי, שבה ידונו בתכנית הגרעין של פיונגיאנג בתקווה להגיע להבנות בין שתי האויבות הוותיקות.

טראמפ הגיע לבסיס חיל האוויר פיה לבר בסינגפור במטוס האייר פורס 1, בתום טיסה ממושכת מקנדה, שם התקיימה פסגה סוערת של ארגון המדינות המתועשות בשל מכסי המגן שהטילה וושינגטון על בעלות בריתה הוותיקות. הוא התקבל על ידי שר החוץ המקומי ויויאן בלקרישנן, ששעות קודם לכן בירך גם את הרודן הצפון הקוריאני עם נחיתתו במדינה. כשנשאל על ידי אחד הכתבים במקום כיצד הוא מרגיש לגבי הפסגה, השיב טראמפ: "טוב מאוד". לאחר מכן, הוא נכנס ללימוזינה שהמשיכה למלון במרכז המדינה.

פגישת קים וטראמפ | לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
חיבוק חם או פיצוץ דרמטי: בסינגפור דרוכים לקראת פסגת קים-טראמפ
טראמפ המריא לסינגפור: "הפסגה עם קים היא הזדמנות חד פעמית בשבילו"
טראמפ לפני הפסגה עם קים: אני מוכן לנטוש, עשיתי זאת בעבר

נשיא ארה"ב, דולנד טראמפ, נוחת בסינגפור לפסגה עם מנהיג צפון קוריאה, 10 ביוני 2018. רויטרס
נשיא ארה"ב טראמפ נוחת בסינגפור לקראת הפגישה/רויטרס

קים נחת בנמל התעופה צ'נגי, במה שהיה לנסיעה הארוכה ביותר שלו מעבר לים בתור מנהיג. הוא היה לבוש בחליפת המאו המסורתית שלו. המנהיג הצפון קוריאני טס במטוס שהשאילה לו בעלת בריתו סין, והוא לווה בשר החוץ רי יונג הו וקים יונג צ'ול, אחד מעוזריו הקרובים ביותר ששיחק תפקיד מכריע בארגון הפסגה. גם אחותו הצעירה של קים, שהובילה את המשלחת למשחקי החורף בדרום בפברואר, הצטרפה לנסיעה הנוכחית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג-און עם נחיתתו בסינגפור לקראת הפסגה עם טראמפ  10 ביוני 2018. רויטרס
קים ג'ונג און נוחת בסינגפור לקראת הפגישה עם טראמפ, הבוקר/רויטרס
מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און וראש ממשלת סינגפור לי הסיין לונג בסינגפור, 10 ביוני 2018. רויטרס
קים ג'ונג און עם ראש ממשלת סינגפור, היום/רויטרס

מנהיג קוריאה הצפונית נפגש לאחר שנחת עם ראש ממשלת סינגפור לי הסיין לונג. בלובי המלון בו מתאכסן קים, הזהירו מאבטחיו את עובדי המקום ואורחיו שלא לצלמו בזמן שצעד ללימוזינה בה הגיעה לפגישה. בהצהרה שמסר ציין קים כי סינגפור משחקת תפקיד היסטוריה בהצלחת הפסגה המתוכננת. טראמפ מצדו, צפוי להיפגש עם ראש הממשלה לי מחר.

פגישתם של טראמפ וקים הצפויה להתקיים ביום שלישי נחשבת להיסטורית, זאת מאחר שמאז המלחמה בין הקוריאות בשנות ה-50' של המאה הקודמת, מנהיגי קוריאה הצפונית וארצות הברית מעולם לא נפגשו או שוחחו ישירות. הפגישה צפויה להתחיל בשעה 09:00. על פי גורם המעורב בתכנון הפסגה, קים צפוי לעזוב את סינגפור באותו יום בשעה 14:00.

מכוניתו של מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און בסינגפור, 10 ביוני 2018. רויטרס
האורחים הונחו שלא לצלם. מכוניתו של קים בסינגפור/רויטרס

גם לפסגה זו קדמה חלופת עלבונות הדדית בין שני המנהיגים. לטראמפ יתלוו כמה בכירים ממשלו, בהם שר החוץ מייק פומפאו, היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון, ראש הסגל ג'ון קלי, ודוברת הבית הלבן שרה סנדרס.

השניים צפויים לדון בהסכמת קוראיה הצפונית להתפרק מנשק גרעיני ותכנית שלום בחצי האי. פיונגיאנג השקיעה במשך עשרות שנים בפיתוח נשק גרעיני, ולאחרונה גם בפיתוח טילים בליסטיים המסוגלים להגיע עד לאמריקה. מנגד, ארצות הברית הידקה את הסנקציות הכלכליות שהוטלו על המדינה, מה שהגביר את החשש למתיחות צבאית באזור.

הפסגה באה לאחר שמנהיג קוריאה הצפוני השמיע טון פייסני בנאומו בינואר השנה. בזמן שחלף הוא נפגש עם מנהיג קוריאה הדרומית. מאז, גורמים בסיאול החלו בקידום היוזמה לפגישה משותפת של קים וטראמפ. גם הדרך לפסגה הייתה רצופת קשיים, ולזמן קצר היא אף בוטלה בעקבות חלופת הודעות בשל מסרים של יועצים אמריקניים.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, נוחת בסינגפור לפסגה עם מנהיג צפון קוריאה, 10 ביוני 2018. רויטרס
טראמפ נוחת עם מטוסו אייר פורס 1 בסינגפור, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully