וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: סגירת המסגדים באוסטריה מקרבת את העולם למלחמת דת

נשיא טורקיה הזהיר מהשלכות הצעדים התקיפים שנקטה הממשלה בווינה, שכוללים גם גירוש אימאמים הזוכים למימון זר. "על המערב להתעשת, אנחנו גם נגיב בצעדים"

נשיא טורקיה ארדואן בעצרת באנקרה, 9 ביוני 2018. רויטרס
תוקף את אוסטריה. ארדואן בעצרת באנקרה, אתמול/רויטרס

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן תקף אתמול (שבת) את החלטה של אוסטריה לסגור שבעה מסגדים, כולל אחד טורקי, ולגרש אימאמים מהמדינה. במהלך ארוחת אפטאר לשבירת צום הרמדאן באיסטנבול, אמר ארדואן כי הצעדים שנוקטת ממשלתו הימנית של הקנצלר סבסטיאן קורץ "מקרבת את העולם למלחמה" בין הנצרות לאסלאם. "אתם תעשו את זה ואנחנו נשב ללא מעש? אנחנו גם ננקוט צעדים מסוימים", אמר ארדואן. "על המערב להתעשת".

במסיבת עיתונאים שכינס ביום שישי עם בכירי ממשלתו, אמר קורץ כי חקירת משרד הפנים והלשכה לענייני דת העלו כי פעילותם של כמה מסגדים וארגונים הייתה לא חוקית. אחד מהמסגדים שייך לאיגוד התרבות האסלאמי-טורקי (ATIB). מנהיג המפלגה השמרנית הוסיף כי כמה עשרות אימאמים יגורשו מאחר שהם מקבלים מימון זר.

ההחלטות של הממשלה בווינה, שבה חברה גם מפלגת החירות מהימין הקיצוני, התקבלו על בסיס חוק שיזם קורץ בעודו משמש השר האחראי על אינטגרציה חברתית ב-2015. "זאת רק ההתחלה", הבטיח סגנו, היינץ-כריסטיאן שטראכה, מנהיג מפלגת החירות. שתי המפלגות התחזקו בבחירות בשנה שעברה ברקע משבר המהגרים שתדלק את הרוח הפופוליסטית והלאומנית ביבשת.

לקריאה נוספת בנושא
אוסטריה מכריזה מאבק באסלאם הקיצוני: מסגדים ייסגרו, אימאמים יגורשו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully