וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: כוחות איראן וחיזבאללה שבו לאזור הגבול במדי צבא סוריה

8.6.2018 / 23:02

מפקדים בשורות המורדים אמרו לוול סטריט ג'ורנל כי הלוחמים המופעלים על ידי טהראן חזרו לדרום המדינה בשיירות של כוחות הממשל, אחרי נסיגה זמנית. לדבריהם, הם נשאו עמם משגרי רקטות וטילים רבים. גורם ישראלי: "מודעים למה שקורה בחצר האחורית שלנו"

צילום: לע"מ, עריכה: ליר שפיגלר

כוחות של איראן ושל חיזבאללה שבו לדרום סוריה כשהם לבושים במדי צבא סוריה - כך דיווח היום (שישי) העיתון וול סטריט ג'ורנל. הדיווח התבסס על גורמים בכירים בשורות המורדים באזור הגבול עם ישראל, שמצדה מזהירה כי לא תקבל נוכחות איראנית בסמוך לרמת הגולן.

בשבועות האחרונים היו שורת דיווחים סותרים על עתידם של הכוחות במחוזות דרעא וקוניטרה, שבהם יש עוד לאופוזיציה ולארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) נוכחות. האזור סומן כמטרה הבאה של המשטר, אחרי כיבוש פרברי דמשק, אולם שילובם של אנשי חיזבאללה וכוחות מיליציות שיעיות אחרים המופעלים על ידי איראן הוביל את ישראל להפעיל לחץ על רוסיה, שמגבה גם היא את הנשיא בשאר אסד.

ואולם, לפי דיווחים שונים, בין רוסיה לאיראן קיימת מתיחות סביב עתידה של סוריה ביום שלאחר המלחמה, עם הצטמצמות החזיתות ותבוסת דאעש.

לקריאה נוספת בנושא
נסראללה: על ישראל להכיר בתבוסתה בסוריה; אנו לא נצא משם

לוחם בשורות המורדים מתפלל אחרי סעודת האפטאר בעיירה במחוז דרעא, סוריה, 30 במאי 2018. רויטרס
מתכוננים למתקפה של אסד. מורד מתפלל אחרי סעודת האפטאר בעיירה בדרעא, בחודש שעבר/רויטרס

בסוף החודש שעבר דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם כי הכוחות האיראניים נערכים לנסיגה מהאזור כחלק מהסדר בין ירושלים למוסקבה. ואולם, ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר כי על איראן לצאת מכל שטחה שלסוריה ולא רק מדרומה. לפי אותם מפקדים בכירים בשורות הבכירים, לוחמים רבים עזבו, אולם שבו בשיירות גדולות כשהם לבושים במדי צבא סוריה ונושאים את דגלי סוריה.

עוד הם אמרו כי אותן שיירות הכילו משגרי רקטות וטילים רבים, מה שעלול להדאיג את ישראל אחרי שבחודש שעבר שוגרו עשרות רקטות על ידי כוחות איראניים לעבר רמת הגולן. אותה תקרית, שהסתיימה ללא נפגעים בצד הישראלי, הובילה למתקפה נרחבת של חיל האוויר בסוריה נגד מטרות איראניות ואחרות רבות.

"אפשר להיות בטוחים שישראל מודעת כמעט לכך דבר שקורה בחצר האחורית שלה", אמר גורם ישראלי, ששמר על עילום שם, לוול סטריט ג'ורנל.

כוחות צבא אסד מתקדמים לקראת כיתור רוטה שבפרברי דמשק, 9 במרץ 2018. אי-פי, AP
כוחות של צבא אסד באזור דמשק/AP, אי-פי

השבוע אמר גורם מדיני בכיר בישראל כי מנהיגי צרפת, בריטניה וגרמניה מסכימים עם עמדת ישראל לפיה יש להוציא את איראן מסוריה. המאמץ הישראלי להביא להסכמה בינלאומית רחבה על הצורך בפינוי הכוחות האיראניים מסוריה עמד בלב פגישותיו של נתניהו עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא צרפת מקרון ומיי השבוע, ולדברי הגורם המדיני, הייתה הסכמה רחבה על היעד של הוצאת הכוחות האיראנים מכל האזור בסוריה.

בשבוע שעבר דווח כי צבא אסד מתכנן כיבוש של שטחים בדרום סוריה, זאת במקביל לדיווחים על מגעים בין ישראל ורוסיה בנוגע להרחקת הכוחות האיראניים מהגבול. לפני כשבוע דווח בעיתון א-שרק אל-אווסט כי בשיחות במוסקבה בין שר הביטחון אביגדור ליברמן לשר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו, ובשיחת הטלפון בין הנשיא ולדימיר פוטין לראש הממשלה בנימין נתניהו, הושגו כמה הבנות בנושא.

לפי הדיווח, הושגו הסכמות על הרחקת כוחות איראניים ושיעיים למרחק של 20 ק"מ מהגבול בשלב הראשון, ולמרחק של 60 עד 70 קילומטרים בשלב השני. בנוסף לכך, נאמר כי ישראל קיבלה אור ירוק לתקוף מטרות בעומק סוריה - בתנאי שלא תפגע ביעדים של המשטר.

כוחות של צבא סוריה בשכונה ששוחררה מידי המורדים בדרום דמשק, מאי 2018. AP
כוחות צבא סוריה בשכונה בדמשק ששוחררה מידי המורדים, בחודש שעבר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully