וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחמאס התאכזבו מהיקף ההפגנות; הערכות: המתיחות תימשך עוד שבועות

8.6.2018 / 20:45

הארגון שציפה ל-50 אלף בני אדם בגבול הרצועה לרגל יום הנכסה נאלץ להסתפק בעשרת אלפים מפגינים בלבד. בשל איומי חמאס לשגר רקטות על כל הרוג נפרסה מערכת כיפת ברזל לראשונה בפריסה מקסימלית באזור. ארבעה פלסטינים נהרגו ומאות נפגעו

צילום: שי מכלוף, עריכה: תומר לוי

גורמים בצה"ל העריכו היום (שישי) כי סבב הלחימה ברצועת עזה יימשך בשבועות הקרובים וכי חמאס ינסה בכל מחיר להראות הישגים למרות כישלונו להוציא להפגנות בגדר המערכת את היקף המשתתפים שלו ציפה. במהלך היום הפגינו 15 אלף איש בחמישה מוקדים לאורך גבול הרצועה. גם האיראנים ליבו את השטח היום, ונתנו לג'יהאד האסלאמי תקציבים והוראות כדי להוציא אלפי מפגינים לגדרות, אך ללא הצלחה מרובה.

בתוך כך הוצבו היום לראשונה סוללות מערכת "כיפת ברזל" בפריסה מקסימלית לאורך גבול הרצועה, בשל איומי חמאס כי ישגר רקטות על כל הרוג בהפגנות. בצה"ל לוקחים בחשבון גם כי הארגון יגיב בירי רקטות לעבר יישובי הדרום ואומרים כי ידעו להגיב על כך בחומרה, אם יהיה ניסיון שכזה.

הפלסטינים דיווחו הערב על ארבעה הרוגים במהלך ההפגנות היום, ועל יותר מ-500 נפגעים, בהם עשרות שנפצעו מירי צה"ל. בחמאס ציפו להגעתם של כ-50 אלף מפגינים, אך למקום הגיעו רק כ-15 אלף בני אדם, ללא משפחות וילדים. זאת, על אף גיוס פעילים מסיבי, ארגון הסעות והעברת כספים למפגינים פוטנציאליים. יום שישי ה-11 של ההפגנות מול הגדר היה אלים, אבל אנשי הרצועה נשארו בבית. גם היום ירו צלפי צה"ל בעמדות מול הגדר לעבר המפגינים שניסו לחדור לשטח ישראל. הוראות הפתיחה באש לא השתנו, והיא עדיין מתבצעת רק באישורו של מפקד החטיבה.

שריפה באירועי יום הנכסה בגבול רצועת עזה, 8 ביוני 2018. לירון מולדובן
שריפות בעוטף עזה, היום/לירון מולדובן
עזה , יוני 2018. רויטרס
ירי גז מדמיע אל עבר מפגינים ברצועה, היום/רויטרס
אירועי יום הנכסה בגבול רצועת עזה, 8 ביוני 2018. לירון מולדובן
15 אלף איש הפגינו בחמישה מוקדים. גבול הרצועה, היום/לירון מולדובן

מדובר צה"ל נמסר כי המפגינים הניחו מטעני חבלה, יידו בקבוקי תבערה, ושלחנו עפיפוני תבערה ועפיפוני נפץ, שהתפוצצו מעל כוחות צה"ל. בנוסף, לראשונה נשלח בלון הליום ממולכד לעבר הכוחות. מאז שעות הבוקר פעלו כוחות הכיבוי בכ-45 מוקדי שריפות בכל האזור. טפסר משנה יהודה קסנטיני ממחוז דרום מסר כי אנשיו ימשיכו "לתגבר את עוטף עזה עם לוחמי אש ורכבי כיבוי לתגובה המהירה ביותר וכדי להציל נפש ורכוש".

מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף כמיל אבו רוקון פנה היום ישירות לתושבי הרצועה בפייסבוק ואמר כי חמאס מנצל ומסכן את חייהם ומוביל אותם ל"צעדת הפאודה". לדברי אלוף אבו רוקון, כמאה אלף פלסטינים עברו היום במעברים השונים מיהודה ושומרון לירושלים כדי לקיים את תפילת יום שישי האחרון של הרמדאן בהר הבית. "יציבות ביטחונית מאפשרת מרקם חיים פורח ומשגשג, חופש פולחן וחגיגת רמדאן אמתית, בניגוד לשלטון ארגון טרור אשר חונק את תושביו", מסר.

עזה , יוני 2018. רויטרס
מפגין ברצועה, היום/רויטרס
עזה , יוני 2018. רויטרס
הפגנה ברצועה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully