וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזינו: נציג ביטוח הבטיח כיסוי - אך החברה לא שילמה לאופנוען שנפצע

8.6.2018 / 14:50

כשרכש מתן דהן כיסוי לתאונות ופגיעות מ"ביטוח ישיר", וידא עם נציג השירות כי הוא מכוסה במקרה של תאונות שבהן הוא עלול להיפצע. כחודש לאחר מכן שבר את האגן בתאונה, ובחברה סירבו לפצותו. "הפוליסה לא כללה נהיגה באופנוע", מסרה החברה

עריכה: איתי עמרם

מתן דהן, בן 23 מראשון לציון, היה בטוח שעשה הכל כמו שצריך. כשרכש קטנוע הוא דיבר עם חברת הביטוח שלו, רכש ביטוח משודרג, ואף וידא כמה פעמים כי הביטוח מכסה גם שברים. אלא לאחר שעבר תאונת אופנוע וריסק את האגן - גילה כי חברת הביטוח מסרבת לשלם, וטוענת כי לא היה מבוטח.

"חזרתי הביתה מהעבודה, עברתי ברמזור ירוק, ופגעתי ברכב כיבוי אש שעבר ברמזור אדום", סיפר השבוע דהן לוואלה!NEWS . "סבלתי משברים באגן שהצריכו השתלת פלטינות, פתחתי את הראש. עכשיו המצב יותר טוב, אבל אני עוד סובל מכאבים. אני עובר שיקום ופיזיותרפיה, ולא יכול לעבוד שבעה חודשים. במקום לדאוג לבריאות אני רודף אחרי הכסף שמגיע לי. זה לא אמור להיות ככה. אני צריך את הפיצוי זה. הולך לי כסף על טיפולים ותרופות ובדיקות, ואין לי את הסכום הזה להוציא, ואני גם לא יכול לעבוד. לא אמורים להפקיר אותך במצב כזה".

מתן דהן. מערכת וואלה! NEWS
ביקש לוודא כי הוא מכוסה. דהן/מערכת וואלה! NEWS

הכל החל לפני כמה חודשים, כשפנה דהן לחברת הביטוח שלו, "ביטוח ישיר", כדי לחדש את ביטוח החובה שלו. הוא כבר היה מבוטח גם בביטוח תאונות אישיות, ורצה לוודא שהוא מכוסה לחלוטין גם במקרה של תאונת באופנוע שרכש מעט לפני כן.

בשיחה שקיים דהן עם נציג ביטוח ישיר, והקלטתה הגיעה לידי וואלה! NEWS, הנושא עולה כמה פעמים. כך, כשהשניים מדברים על ביטוח החובה, ומעט לאחר שדהן מעביר לנציג את פרטיו האישיים כולל מספר הרישוי של הקטנוע, אומר לו הנציג: "אתה דרך אגב מכוסה אצלנו בתאונות, אם אתה זוכר שיש לך כיסויים יפים שמה. בסך הכל אצלנו, רק הייתי מציע לך להוסיף את הסעיף של הנכות, כי אין לך את הסעיף הזה, שהוא חשוב גם, ביחד עם השברים והאשפוז. אתה מבין"?

בהמשך השיחה ביקש דהן להבין את ההבדלים בין שתי הפוליסות - זו שכבר יש לו וזו שהנציג ניסה למכור לו. "מה אני מקבל שם ומה אני מקבל פה", שאל, והנציג השיב: "פה הוספתי לך כיסויים שאין לך, שזה נכות וכוויות בעקבות תאונה. שם אתה מכוסה שברים ואשפוז, זה מה שיש לך כרגע, אתה מבין?"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
תאונת אופנוע סמוך למושב לימן בגליל המערבי. 19 במאי 2017. אלון קוצי, תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
תאונת אופנוע סמוך למושב לימן בגליל המערבי. 19 במאי 2017/מד"א, אלון קוצי, תיעוד מבצעי מד"א

דהן: "שם שברים ואשפוז פה..."
נציג: "צריך שתהייה לך פוליסה שמקיפה, שמכילה את כל הכיסויים שהם נתבעים, שהם רלוונטיים לאופנוע, מבין?". הנציג אף המשיך לשכנע את דהן לרכוש את שתי הפוליסות, ואף התייחס ספציפית למקרה של שבר. "אני ממליץ לך שיהיה לך את שתיהן, זה פוליסות חשובות", אמר. "זה לא משהו שהוא סתם. היה לי לקוח שהיו לו שני שברים בצלעות, נגיד, לצורך העניין, הוא תבע את הפוליסה הזאת וקיבל פיצוי של אלפי שקלים".

דהן התעקש לוודא שהוא מכוסה לגמרי. "גם אם זה לא קשור לאופנוע ועשיתי תאונה בעבודה, או ברחוב קרה לי משהו"? והנציג משיב: "כן. זה היתרון, זה תופס לך אפילו אם היית בחו"ל עם חברים ונפלת, חס וחלילה". לבסוף דהן מתרצה ומאשר: "הבנתי אז תעשה לי את זה".

כחודש לאחר אותה שיחה, בתחילת מרץ, החליק דהן עם האופנוע ושבר את האגן. כשפנה לחברת הביטוח, נדהם לשמוע כי למרות שהוא מבוטח בשתי פוליסות שונות לתאונות - הוא אינו מכוסה. לדברי החברה, הפוליסה המקורית שרכש כיסתה מקרה של שבר, אך לא כוללת תאונות לאופנוע, ואילו השנייה שרכש לאופנוע - כוללת פציעות של נכות או כוויות, אך לא שברים.

עו"ד קרן זיסו. מערכת וואלה! NEWS
עו"ד זיסו/מערכת וואלה! NEWS

דהן ביקש לשמוע את הקלטת השיחה עם הנציג, אך במשך כחודש לא הצליח לקבלה מהחברה. לבסוף פנה למשרד עורכי הדין קרן זיסו, שמתמחה בביטוח ונזיקין, ורק אז קיבל לידיו את ההקלטה. הם פנו לחברת הביטוח בדרישה לשלם פיצוי לדהן, אולם נכון לעכשיו החברה מסרבת לשלם וטוענת כי אין לו פוליסה מתאימה.

"היו לא מעט שאלות שמתן שאל מה הוא מקבל, והוא נענה חד משמעית שמדובר בכיסוי כולל לאופנוע, כולל שברים", אומרת עו"ד זיסו. "כשניסינו להשיג את ההקלטות השתמע מעבר לכל ספק שזה המצב. הוא אדם מהיישוב שלא מבין בפוליסות, וקיבל תשובות מאוד ברורות והבין שהוא מכוסה לכל הסיכונים הכרוכים בנהיגה באופנוע. לימים מתברר שהחברה טוענת שלא מגיע לו, וזה לא תקין ומאכזב מאוד. לא יעלה על הדעת שחברה כמו ביטוח ישיר מתנהלת כך. נמשיך להילחם מול החברה עד שהלקוח שלנו יקבל את המגיע לו".

מחברת ביטוח ישיר נמסר בתגובה: "תביעת המבוטח מתייחסת לפוליסה אותה רכש לפני כשנתיים. לבקשתו, לא כללה הפוליסה נהיגה באופנוע ועל כן נדחתה תביעתו לפיצוי בגין השברים שנגרמו לו כתוצאה מתאונת האופנוע. לטענת המבוטח, בעת שרכש פוליסה נוספת, לפני כשלושה חודשים, נוצר אצלו הרושם שהפוליסה הישנה שרכש תותאם גם היא לנהיגה באופנוע, וזאת, למרות שמבדיקת הקלטות שיחת המכירה עולה כי הפוליסה הישנה כלל לא נדונה במהלך השיחה. חרף האמור לעיל, החליטה החברה לשוב ולבחון את הנושא ואנו נעדכן את המבוטח בימים הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully