וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר אסון השיטפון: מועצת המכינות המליצה לסגור לשנה את "בני ציון"

7.6.2018 / 17:17

הוועד המנהל של המועצה החליט לסגור את המכינה לשנה בעקבות הטיול בנחל צפית שבו נהרגו עשרה מחניכיה. דורית ברהום, אימא של אחת מקורבנות האסון, אמרה לוואלה! NEWS: "לא יכול להיות שהיא תפעל ללא ניקוי אורוות רציני". חברי ההרוגים ביקשו למנוע את סגירתה

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

הוועד המנהל של מועצת המכינות הקדם-צבאיות המליץ היום (חמישי) על סגירתה מכינת "בני ציון" למשך שנה, זאת על רקע אסון השיטפון שבמהלכו נהרגו עשרה בני נוער בטיול בנחל צפית. ממועצת המכינות נמסר כי הוועד "החליט להציע למכינת בני ציון שותפות בתהליך בנייתה מחדש, בתהליך ציבורי שקוף שהמועצה חלק ממנו" ו"סבור שאין לפתוח את המכינה לפני השלמת התהליך".

המועצה העבירה את החלטתה לנציגי משרד החינוך, משרד הביטחון ומכינת "בני ציון". היא הוסיפה כי היא "רואה ערך גדול בהמשך קיומה של מכינת 'בני ציון' כחלק ממפעל המכינות".

דורית ברהום, אמה של מעין שנהרגה באסון, התייחסה בשיחה עם וואלה! NEWS להודעת המועצה. "המלצה זה דבר יפה מאוד - אנחנו מחכים להחלטה הרשמית על סגירתה של המכינה", אמרה ברהום. "לא יכול להיות שמכינה שנהרגו בה עשרה צעירים בהם, גם הבת שלי, ונהרסו עשר משפחות ועשרה מעגלים חברתיים, תמשיך לפעול ללא ניקוי אורוות רציני וללא לקיחת אחריות".

אילן בר שלום, הרוגה באסון השיטפון בערבה. --, מערכת וואלה! NEWS
אילן בר שלום, הרוגה באסון השיטפון בערבה/מערכת וואלה! NEWS, --

החלטת מועצת המכינות מגיעה על רקע הערכות בימים האחרונים על סגירתה המכינה, יותר מחודש אחרי שנהרגו רומי כהן, גלי בללי, מעין ברהום, אילן בר שלום, צור אלפי, שני שמיר, עדי רענן, אלה אור, יעל סדן ואגם לוי. בקרב ראשי המכינות שררה הבנה שלפיה האפשרות שהפעילות בשנה הקרובה תתקיים כרגיל אינה סבירה אחרי מותם של בני הנוער, הנחשב בעיניהם למקרה חריג שאסור שיחזור על עצמו בעתיד: "צריך לצאת להפסקה ולהיערכות מחודשת, תוך ריפוי הפצעים מהאסון הכואב".

עוד באותו נושא

מסתמן: מועצת המכינות תמליץ לסגור את "בני ציון" לאחר אסון השיטפון

לכתבה המלאה
בני משפחתה וחבריה של מעיין ברהום שנהרגה בשיטפונות ב-30 יום למותה ב-25 במאי 2018. שלומי גבאי
"מחכים להחלטה רשמית". דורית ברהום בטקס גילוי המצבה של בתה/שלומי גבאי

רוני חסיד, שבנו עדיאל ניצל מהאסון, אמר טרם החלטת המועצה כי "זה יהיה עצוב מאוד עם המכינה תיסגר והבן שלי יצטרך למצוא את עצמו במכינה אחרת כנספח, כמו שאר חבריו שנרשמו למכינות בני ציון ותכננו לפתוח שם את שנת הלימודים". בנו עדיאל הוסיף: "זה יהיה עצוב מאוד עם המכינה תיסגר. אני מאוד אצטער על כך ולא אדע מה לעשות".

און ריפמן, שמונה למנהל מכינת "בני ציון" במקום רוני כהאן שהתפטר מתפקידו, אמר אתמול לוואלה! NEWS כי הוא "לא מתעסק בפרסומים בתקשורת. חשובים לי קודם כל החניכים שלי. אני איתם בשטח. אלה הדברים החשובים בעיניי".

אוטובוס של נערים נקלע לשיטפון במהלך טיול בנחל צפית שבערבה. שוטרים, מתנדבים מיחידת החילוץ ערבה ומסוקים של צה"ל הוזעקו לחלץ את הנערים  
(פתח המכינה הקדם צבאית בתל אביב). קובי ריכטר/TPS, מערכת וואלה! NEWS
מכינת בני ציון/מערכת וואלה! NEWS, קובי ריכטר/TPS

זמן קצר לאחר שפורסמה ההודעה של הוועד המנהלת של מועצת המכינות הקדם צבאיות כי הוא ממליץ על סגירתה של המכינה, לידי וואלה!NEWS הגיע מכתב שהעבירו חבריהם של ההורגים באסון, תלמידי מחזור יב' במכינה, להורי הנספים.

"אנחנו מבקשים שתתנו לנו להיות בשנה הבאה במקום שבו ילדיכם כל כך רצו להיות ולהמשיך את דרכם", כתבו, "אנחנו כואבים אתכם את כאבכם על ילדיכם וחווים את האובדן הנורא ביחד אתכם. חווינו את האסון גם אנחנו ואיבדנו את חברינו. וכדי להצליח להתמודד עם הכאב, לשמור אתכם על קשר ולהצליח להנציח את הילדים בצורה הראויה ביותר אנחנו רוצים להיות ביחד בשנה הבאה".

לדברי החברים, "אנחנו מאמינים שאנחנו יכולים להיות חלק משמעותי מתיקון המכינה מתוך מה שעברנו.ראש המכינה והמנהל התפטרו, כל ועד העמותה התפטר והכל מתחיל מחדש. אם הייתה לנו כל דרך לעזור או להקל על האובדן הגדול שאתם חווים היינו מתגייסים ישר, אך אנחנו לא חושבים שמהלך סגירת המכינה זהו הפיתרון", הוסיפו תלמידי המכינה.

(עדכון ראשון 14:33)

המכתב שתלמידי המכינה ששלחו למשפחות השכולות שנהרגו באסון השיטפון בערבה. מערכת וואלה! NEWS
המכתב שתלמידי המכינה ששלחו למשפחות השכולות שנהרגו באסון השיטפון בערבה/מערכת וואלה! NEWS
הדלקת נרות בכיכר רבין לזכר 10 ההרוגים באסון השיטפון, 28 באפריל 2018. אלעד מלכה, מערכת וואלה! NEWS
הדלקת נרות בכיכר רבין לזכר ההרוגים/מערכת וואלה! NEWS, אלעד מלכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully