וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטל האישום נגד חיילים שירו למוות בנער פלסטיני: "אין סיכוי להרשעה"

5.6.2018 / 10:55

הפרקליטות חזרה בה מהאישום נגד קצין וחייל בעקבות התקרית שבה נורה למוות סמיר עווד, בן 16, בזמן מרדף בקרבת גדר ההפרדה ב-2013. לטענת נציג הפרקליטות "חל כרסום ממשי בראיות בעקבות עדות עדי התביעה", כך שלא ניתן היה להרשיע את הנאשמים

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

פרקליטות מחוז מרכז הודיעה היום (שלישי) לבית המשפט השלום ברמלה כי היא חוזרת בה מכתב האישום נגד שני החיילים שירו למוות בנער פלסטיני בן 16 ליד הכפר בודרוס בשנת 2013. זאת בטענה כי בשלב ניהול ההוכחות בתיק "חל כרסום ממשי בראיות בעקבות עדותם של עדי התביעה", דבר שהוביל לכך שלא היה סיכוי סביר להרשעה.

שני הנאשמים, ד', ששירת כמפקד מחלקה, ו-ה', היו חלק מחוליית מעצר בת שישה חיילים במהלך פעילות בגזרת הכפר בודרוס הנמצא מצפון לרמאללה, בקרבת גדר ההפרדה. השניים שהו במארב וזיהו קבוצת צעירים פלסטינים שיידו אבנים אל עבר הגדר ובהם הנער סמיר עווד שהתקרב לפרצה. הם קראו לו לעצור והוא החל להימלט מהם ובמקום התפתח מרדף, שכלל חיילים נוספים.

במהלך המרדף ירו השניים באוויר ובהמשך אל עבר רגליו של עווד, כחלק מנוהל מעצר חשוד. בנוסף לירי הרתעתי שביצעו, לטענתם "מבלי להיכנס בין כוונות" (כלומר, באופן שיגביר את דיוק הירי, ד.ד.), נפגע עווד - ובהמשך מת מפצעיו. אולם, מכתב האישום המקורי לא ברור מי מבין השניים פגע בו.

פינויו של הנער הפלסטיני סמיר עווד שנהרג מאש צה"ל ברמאללה. דצמבר 2015. נאסר מוראר, בצלם, מערכת וואלה! NEWS
זירת הירי בעווד, ב-2013/מערכת וואלה! NEWS, נאסר מוראר, בצלם

לטענת הפרקליטות, "נתנו אוזן קשבת לבית המשפט שהפנה אותנו למסכת הראייתית העדכנית. אנחנו רואים את זה כחובתנו כתביעה לבחון את התיקים תוך כדי ניהול ההליך, ולא רק בראשיתו. ולאחר ששבנו ובחנו את מכלול הנתונים העדכני כיום, הגענו למסקנה שיהיה זה ראוי לחזור מכתב האישום". בהודעה הודגש כי פירוש הדבר הוא ביטול כתב האישום נגד ד' ו-ה'. "הודענו למשפחת הקורבן ולבאת כוחו", הוסיף נציג הפרקליטות בדיון. "הם יודעים על הדברים מבעוד מועד, ולהבנתי הם התאכזבו מההחלטה ולא מתייצבים לדיון".

השופטת רבקה גלט החליטה בתום הדיון שלא לפסוק הוצאות בית משפט למי מהצדדים בעקבות ביטול האישום נגדם. לדבריה, "נוכח נסיבותיו הייחודיות של תיק זה אני רואה לנכון לציין את הצדדים כולם לשבח ולהודות להם על התנהלות למופת במהלך ההליך הממושך, ובמיוחד לתובע".

מפרקליטות מחוז מרכז נמסר: "בעת הגשת כתב האישום סברה הפרקליטות כי קיימות בתיק ראיות המבססות את כתב האישום ברף הדרוש במשפט הפלילי. במהלך ניהול ההוכחות השתנתה המסכת הראייתית, מבלי שניתן היה לצפות שינויים אלו מבעוד מועד, ובית המשפט אף הביע דעתו כי לאור זאת קיימים בתיק קשיים ראייתיים משמעותיים. הפרקליטות שבה ובחנה את המצב הראייתי הקיים בתיק, כפי שמחובתה לעשות, ומצאה כי לא קיים עוד סיכוי סביר להרשעה. משכך חזרה היום מכתב האישום שהוגש כנגד הנאשמים".

(עדכון ראשון: 10:45)

עוד באותו נושא

חיילים ירו למוות בפלסטיני בן 16 - אך הפרקליטות תחזור בה מהאישום

לכתבה המלאה
פינויו של הנער הפלסטיני סמיר עווד שנהרג מאש צה"ל ברמאללה. דצמבר 2015. נאסר מוראר, בצלם, מערכת וואלה! NEWS
פינויו של עווד מהזירה בבודרוס/מערכת וואלה! NEWS, נאסר מוראר, בצלם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully