וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה בירדן: המלך התערב - אך ההפגנות נגד הגדלת המסים נמשכות

אלפים הפגינו בעמאן ובערים אחרות בממלכה בשל התכנית הממשלתית שעלולה לפגוע באיכות החיים שלהם. עבדאללה קורא לפשרה, אך ראש הממשלה והמפגינים מתבצרים בעמדותיהם

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ההפגנות בירדן נגד העלאת מסים וצעדי צנע נמשכו גם הלילה (ראשון), זה היום השלישי ברציפות. המשטרה ירתה גז מדמיע וחסמה כבישים בבירה עמאן כדי למנוע מהמפגינים להתקרב ללשכת הממשלה, שמקדמת חקיקה, הזוכה לתמיכת קרן המטבע הבינלאומי, שלטענתם תפגע במעמד הביניים ובעניים.

בעקבות ההפגנות בממלכה, הגדולות ביותר בשנים האחרונים, קרא המלך עבדאללה לפשרה מצד כל הצדדים. הוא התערב כדי להקפיא את העלייה במחירי הדלק, אך המפגינים זועמים במיוחד על המסים החדשים. הם חוששים כי הם יובילו לפגיעה באיכות החיים שלהם, לנוכח עליית המחירים והירידה במשכורות בשנים האחרונות.

לקריאה נוספת בנושא
"העם רוצה להפיל את הממשלה": מאות הפגינו בירדן נגד יוקר המחיה

הפגנה בעמאן, נגד העלאת מחירי החשמל והדלק בירדן 2 ביוני 2018. רויטרס
נבלמו לפני לשכת ראש הממשלה. הפגנה בעמאן, הלילה/רויטרס

כמה אלפי מפגינים, שקראו קריאות נגד הממשלה, קיימו עצרות שקטות מול לשכת הממשלה בבירה. הם דחקו במלך להדיח את ראש הממשלה האני אל-מולקי, שמסרב לבטל את החקיקה ואומר כי ההחלטה נמצאת בידי הפרלמנט. הממשלה טוענת כי היא זקוקה למסים נוספים כדי לממן שירותים ציבוריים וכי בעקבות החדש, בעלי הכנסות גבוהות ישלמו יותר.

הפגנות נוספות התקיימו בכמה ערים נוספות, וגם בהן השתמשה המשטרה בגז מדמיע. לפי סוכנות הידיעות רויטרס, בעיר מען שבדרום הממלכה שרפו המפגינים צמיגים בכבישים והתעמתו עם שוטרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הפגנה בעמאן, נגד העלאת מחירי החשמל והדלק בירדן 2 ביוני 2018. רויטרס
המצב הכלכלי בממלכה הורע בשל המלחמות בסוריה ובעיראק. ההפגנה בעמאן/רויטרס

עבדאללה, שתומך בהסכם שלא יהיה לנטל על האזרחים אך בו בזמן יתמודד עם תופעת העלמת המס, אמר בעבר כי המלחמות בסוריה ובעיראק השכנות החמירו את מצבה הכלכלי של ירדן.

מוקדם יותר השנה הגדילה הממשלה את המע"מ וביטלה את הסבסוד על הלחם כחלק מתכניתה לקצץ בחוב הגדול שלה. ראש הממשלה אמר כי הוא מקווה שהרפורמות הנחוצות "להחזרת הכלכלה למסלולה" יושלמו עד אמצע השנה הבאה.

עבדאללה מלך ירדן, 2016. GettyImages
מתערב במשבר. המלך עבדאללה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully