וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

28 אלף דונם שרופים, 20 הצתות ביום: תיעוד טרור העפיפונים ממעוף הרחפן

3.6.2018 / 6:40

כבר שבועות שהאש אוחזת בשדות עוטף עזה, ושורפת בדרך יערות, שמורות טבע, שטחי מרעה וכמובן שדות חיטה וגידולי שדה. החקלאים באזור זועקים לעזרה "אנחנו חסרי אונים מול התופעה אמר עופר מניר עם. "אם זה יגיע ליישובים - יהיה אסון", הזהיר בני מקיבוץ כיסופים

צילום: אמנון זיו

כשהפסיקו לזמן קצר שיגורי הרקטות ופצצות המרגמה מרצועת עזה לשטח ישראל, ידעו החקלאים שעפיפוני ובלוני התבערה שוב ישרפו את שדותיהם. הכבאים בעוטף עזה הגיעו לכ-350 מוקדי שריפות מאז החלו ההפגנות מול הגדר, כ-20 אירועים הצתות של שדות חקלאים בכל יום בממוצע. כ-28 אלף דונמים עלו באש הבלונים והעפיפונים. מכיסופים ועין השלושה באשכול, ועד מפלסים וניר עם בשער הנגב - העוטף שרוף. יערות, שמורות טבע, שטחי מרעה וכמובן שדות חיטה וגידולי שדה, הכל בוער.

אתמול פרצו כמה שריפות בשטח ישראל בקרבת הגבול עם עזה, ככל הנראה בעקבות הצתה באמצעות עפיפוני תבערה. שריפות פרצו בשדות באזור כרמיה וניר עם שבצפון הרצועה וכן סמוך לקיבוץ כיסופים במרכזה. צוותי כיבוי הוזעקו לטיפול באש שהחלה להתפשט בשדות החיטה בנקודות אלה. האש כילתה כשליש משטח שמורת הטבע כרמיה שבה נשרפו כ-350 דונם של צמחייה. במהלך סוף השבוע פרצו שריפות ביותר מ-40 מוקדים באזור עוטף עזה.

שריפה פרצה במושב כרמיה בדרום בשל עפיפוני תבערה. תומר עופרי, רשות הטבע והגנים, מערכת וואלה! NEWS
שריפה במושב כרמיה, אמש/מערכת וואלה! NEWS, תומר עופרי, רשות הטבע והגנים

עופר ליברמן, מנהל ענף גידולי השדה של קיבוץ ניר עם אומר שהנזק שספג הקיבוץ עומד על מיליון שקלים. "אנחנו חסרי אונים מול התופעה מנסים בכל כוחותינו להקטין את הנזקים על ידי טרקטורים וכלים הנדסיים בשטח בשעות המיועדות של השריפות", אמר. "זה פשוט מטורף מה שהולך כאן, זה לא רק שדות חקלאיים, אלא גם חורשות, אנחנו מקווים שהמדינה תעמוד מאחורינו בפיצוי על הנזקים הישירים והעקיפים. בניר עם יש לנו כ-3,000 דונם של חיטה, שטחי מרעה וחורש שעלו באש".

לדברי שייקה שקד, חקלאי מנתיב העשרה, מסביר שמהרגע שהעפיפון נופל, הסיכוי להציל את השטחים קטן מאוד, הפתרון הוא למנוע את שליחת העפיפונים. "זאת משימה כמעט בלתי אפשרית, צריך למנוע את ההטסה של הבלונים והעפיפונים האלה, ברגע שהשטח היבש הוצת קשה מאוד להציל אותו. צריך למנוע את השליחה, זה נזקים עצומים לחקלאים, זו פגיעה קשה בכלכלת החקלאים, הנזק עצום ומישהו חייב לטפל בזה החקלאים לא יכולים לבד לשאת את זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שריפה בשמורת כרמיה בעבקות טרור העפיפונים מעזה 2 ביוני 2018. ניר צפריר, מערכת וואלה! NEWS
השריפה שמורת כרמיה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ניר צפריר

בני חסון מקיבוץ כיסופים שחלק מהשדות סביב הקיבוץ עלו באש חושב שעל כל נזק כלכלי שנגרם בעוטף, הממשלה צריכה להטיל סנקציות על עזה. "אוכלים לנו את הפרנסה, העפיפונים. במקום שנקבע אנו את סדר היום. עד שלא יופסקו העפיפונים שפוגעים בכלכלה שלנו אסור לנו לשקם את הכלכלה. למזלנו זה מחוץ ליישובים, "אם זה יגיע ליישובים - יהיה אסון. זה מתסכל שאתה רואה את השדות נשרפים, אבל אנחנו נמשיך לגדל, נמשיך לגור כאן".

במועצה האזורית אשכול היו מתחילת ההפגנות כ-210 שריפות, מתוכן 207 נגרמו מעפיפונים ושלוש כתוצאה מרקטות. היעדים הנבחרים הם יער כיסופים, יער בארי ושדות החקלאיים של הקיבוצים ניר עוז ועין השלושה.

שריפה פרצה במושב כרמיה בדרום בשל עפיפוני תבערה. תומר עופרי, רשות הטבע והגנים, מערכת וואלה! NEWS
אש בשמורת כרמיה, אמש/מערכת וואלה! NEWS, תומר עופרי, רשות הטבע והגנים
שריפה בשמורת כרמיה בעבקות טרור העפיפונים מעזה 2 ביוני 2018. ניר צפריר, מערכת וואלה! NEWS
אנשי כיבוי אש בשמורת כרמיה/מערכת וואלה! NEWS, ניר צפריר
שריפה בשמורת כרמיה בעבקות טרור העפיפונים מעזה 2 ביוני 2018. דוברות רטג, מערכת וואלה! NEWS
אש בשמורת הטבע כרמיה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, דוברות רטג
שריפה בשמורת כרמיה בעבקות טרור העפיפונים מעזה 2 ביוני 2018. ניר צפריר, מערכת וואלה! NEWS
אש בשמורת הטבע כרמיה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ניר צפריר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שריפה באזור ניר עם שבצפון גבול הרצועה, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully