וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צבע אדום" באשכול: רקטה אחת יורטה; אחרת נחתה בשטח הרצועה

התרעות נשמעו ביישובים באזור ומערכת "כיפת ברזל" פגעה ברקטה אחת שנורתה. הפלסטינים דיווחו על תקיפת צה"ל במזרח הרצועה. בשבוע האחרון נורו עשרות רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל. מוקדם יותר הוצתו מוקדים רבים על ידי עפיפוני תבערה

צלמים זמניים מורשים

התרעות "צבע אדום" נשמעו הערב (שבת) ביישובים במועצות האזוריות אשכול ושער הנגב שבעוטף עזה. מערכת "כיפת ברזל" ירטה בוודאות רקטה אחת שנורתה לעבר ישראל, והשנייה נחתה בשטח הרצועה. לא היו נפגעים ולא דווח על נזק.

תושבים באזור התבקשו לשהות בסמוך למרחב מוגן. לא זוהו נפילות בתוך יישובי עוטף עזה, אךכוחות הביטחון סורקים אחר שרידי רקטות נוספים. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו על תקיפה של צה"ל במזרח הרצועה בעקבות הירי.

ביום שלישי השבוע שיגרו חמאס והג'יהאד האסלאמי עשרות פצצות מרגמה ורקטות לעבר יישובי עוטף עזה. בתגובה, תקף צה"ל כ-65 מטרות טרור של שני הארגונים. בין היעדים שהותקפו היו מחסני רקטות ורחפנים, טילי כתף, אמצעי לחימה ימי ומחנות אימונים.

שבילי רקטה במועצה האזורית אשכול 2 ביוני 2018. מערכת וואלה! NEWS
תיעוד הירי לעבר הדרום, הערב/מערכת וואלה! NEWS

ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, אמר הערב כי "אירועי השבוע החולף באשכול אינם עונים להגדרה של 'שקט'. לא נהיה מוכנים למציאות של ירי לשטחנו. אנו נמצאים בקשר שוטף עם הצבא ובהערכות המצב האחרונות אין שינוי בהנחיות לתושבים. עודכנו על ידי הצבא ש'כיפת ברזל' נפרסה במרחב המועצה ומהווה נדבך חדש נוסף ומשמעותי מבחינתנו להגנה עלינו".

ירקוני ציין כי "הוכחה לכך הוא היירוט המוצלח הערב של הרקטה על ידי כיפת ברזל. אנו סומכים על צה"ל שידע לקבל את ההחלטות הנכונות יחד עם הדרג המדיני להחזרת השקט לטווח הארוך".

עוד באותו נושא

הדרום בוער: גל שריפות בעוטף עזה עקב עפיפוני תבערה מהרצועה

לכתבה המלאה
שבילי יציאות רקטה מעזה לכיוון ישובי הדרום 29 במאי 2018. AP
שיגור רקטות לעבר ישראל, השבוע/AP

מוקדם יותר היום פרצו כמה שריפות בשטח ישראל בקרבת הגבול עם עזה, ככל הנראה בעקבות הצתה באמצעות עפיפוני תבערה. שריפות פרצו בשדות באזור כרמיה וניר עם שבצפון הרצועה וכן סמוך לקיבוץ כיסופים במרכזה. צוותי כיבוי הוזעקו לטיפול באש שהחלה להתפשט בשדות החיטה בנקודות אלה. האש כילתה כשליש משטח שמורת הטבע כרמיה שבה נשרפו כ-350 דונם של צמחייה. במהלך סוף השבוע פרצו שריפות ביותר מ-40 מוקדים באזור עוטף עזה.

ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) התייחס היום לגל ההצתות בדרום כתוצאה משימוש בעפיפוני תבערה ואמר כי "אסור להתייחס בקלות ראש ולהשלים עם טרור העפיפונים מעזה. גם כאשר הנזקים הם ברכוש, מדובר במפעל חיים של חקלאים רבים שנאבקים כל השנים שלא להיכנע לסיכונים וממשיכים לעבד את אדמותיהם". הוא הוסיף כי "הממשלה צריכה להעמיד את כל האמצעים כדי למצוא פיתרון טכנולוגי לאיום זה, ולהעביר מסר לחמאס כי ישלם מחיר יקר אם לא ימנע תופעה זו".

(עדכון ראשון: 19:50)

שריפה בשמורת כרמיה בעבקות טרור העפיפונים מעזה 2 ביוני 2018. ניר צפריר, מערכת וואלה! NEWS
שריפה בשמורת הטבע כרמיה/מערכת וואלה! NEWS, ניר צפריר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully