וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי חיג'אב וכיפות וללא תפילות: החוקים החדשים בבתי הספר בצרפת

משרד החינוך פרסם תקנות חדשות ומחמירות, שאוסרות על לבישת סממנים דתיים במוסדות החינות. מי שיסרב ללחוץ את ידו של בן המין השני ייענש, ועל מוסלמים ייאסר להיעדר משיעורי ספורט בגלל הרמדאן

בווידאו: אלפים צעדו לזכרה של ניצולת השואה מיריי קנול שנרצחה בפריז/צילום: רויטרס

(בווידאו: הלוויית ניצולת השואה שנרצחה על רקע אנטישמי בפריז, מרץ)

תלמידים בצרפת לא יורשו ללבוש סממנים דתיים בבתי הספר, כולל כיפות וכיסויי ראש מוסלמים, וייאסר עליהם להתפלל - כך עולה מתקנות חדשות שפרסם מנכ"ל משרד החינוץ בצרפת ופורסמו אתמול (רביעי) בעיתון "לה פיגרו". לפי הדיווח, התקנות החדשות, שייכנסו לתוקף בשנת הלימודים הקרובה, עוסקות בממשק שבין מנהגים דתיים לבין האווירה החילונית במוסדות החינוך.

התקנות אוסרות בין היתר חבישת כיפות ולבישת חצאיות ארוכות, המאפיינים תלמידים יהודים, אך גם חבישת רעלות, מטפחות וכובעים. כיסוי ראש חלקי ואינו קבוע יהיה מותר ל"מטרות אופנתיות" ולא דתיות.

בנוסף לכך, על מוסלמים ייאסר להחמיץ שיעורי ספורט במהלך חודש הרמדאן, מי שיסרב ללחוץ יד של בן המין הנגדי ייענש עד כדי סילוק מבית הספר. לתלמידים תהיה חובת נוכחות בשיעורי אמנות וסיורי מוזיאונים, גם באלו הכוללים ציורי עירום.

כחלק משמירה על ערכי הרפובליקה החילונית, צרפת אסרה על לבישת כיסויי פנים בבתי הספר הציבוריים ב-2004. איסור על לבישת ניקב או בורקה, המכסים חלקים נרחבים מהגוף, בשטחים ציבוריים נכנס לתוקף ב-2010.

לקריאה נוספת בנושא
300 אנשי ציבור ורוח בצרפת מזהירים: "היהודים עוברים טיהור אתני"
"סבתות נרצחות כי הן יהודיות": אלפים בעצרת בפריז לזכר ניצולת השואה

חיילים עומדים ליד בית כנסת אחרי התקפה בסמוך לבית ספר יהודי במרסיי, צרפת, ב-14 בינואר 2016. רויטרס
כוחות ביטחון מחוץ לבית ספר יהודי בפריז/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully