וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהל האזרחי אישר: 1,500 יחידות דיור יוקמו ביהודה ושומרון

בדיון של מועצת התכנון המנהל אושר הקמת יחידות הדיור בהתנחלויות, שחלקן מבודדות ולא בתוך גושי ההתנחלויות. בשבוע הבא ידון בג"ץ בעתירה נגד חוק ההסדרה. "ממשלת המתנחלים ממשיכה לשרת מיעוט קטן וקיצוני", תקפו ב"שלום עכשיו"

כרמי צור, התנחלות ויישוב קהילתי בחבל יהודה, המועצה האזורית גוש עציון. דצמבר 2015. מור שאולי
התנחלות ביהודה ושומרון/מור שאולי

מועצת התכנון העליונה של המנהל האזרחי אישרה אתמול (רביעי) קידום ובנייה של כ-1,500 יחידות דיור ברחבי הגדה המערבית. בישיבה אושרו אלף יחידות דיור להפקדה (שלב ראשוני בהליך התכנון), בין היתר בהתנחלויות טנא, עומרים וכרמל שבדרום הר חברון, בעלי זהב ובצופים שבשומרון, בטלמון שבבנימין, בנווה דניאל שבגוש עציון ובקריית ארבע.

בנוסף, אושרו סופית תוכניות בנייתן של עוד כ-500 יחידות דיור בכמה התנחלויות, ובהן הר אדר, הר ברכה בשומרון, כפר אדומים, נוקדים וכפר עציון שבגוש עציון ובית אריה. תוכנית לבניית 129 יחידות דיור באבני חפץ הוסרה מסדר היום משום שלא נעשו התיקונים שנדרשו. כמו כן, אישרה המועצה תוכנית בדיעבד ל-102 יחידות דיור בנויות בנגוהות שבמועצת הר חברון. מאות מהיחידות שאושרו נמצאות בהתנחלויות מבודדות.

עוד בוואלה! NEWS:
חרף בקשת המשטרה: החשודים בתקיפת שוטרים ברהט שוחררו למעצר בית
מחסני רקטות וטילי כתף הושמדו: תיעוד מתקיפות חיל האוויר בעזה
אוקראינה הדהימה: זייפה את חיסול העיתונאי כדי להפיל את מוסקבה

התנחלות תקוע בצפון מדבר יהודה המשתייכת למועצה אזורית גוש עציון., אפריל 2012. עומר מירון
ההתנחלות תקוע/עומר מירון

בוועדת חוץ וביטחון נערך שלשום דיון בנושא הסדרת חוות גלעד ויישובים צעירים נוספים. בין היתר נידונה החלטת הקבינט לפני שנה להקים צוות להסדרת מאחזים. ראש צוות ההסדרה פנחס ולרשטיין אמר בדיון כי להערכתו "23 אתרים יכולים כבר כעת לעבור לשלב ההליך התכנוני. יש כ-3,000 יחידות דיור שצוות 'קו כחול' הוציא מתחומי ישובים מוסדרים, ולהערכתי 2,200 מהם יכולים להיות מוסדרים ללא צורך בתהליך מדיני, והיועץ המשפטי כבר הנחה כיצד לפטור אותן" .

עוזר שר הביטחון קובי אלירז התייחס להחלטת הממשלה להסדיר את המאחז חוות גלעד ואמר כי "עדיין יש בעיה שדרך הגישה עוברת דרך אדמות מעובדות. הועברה לבחינת היועץ המשפטי לממשלה חוות דעת עם פתרון אפשרי דרך 'מטרוקות' (סיווג קרקע עות'מאני לדרך ציבורית), ואם הדבר יתקבל הוא יהווה בסיס להכשרת דרכי גישה רבות בעתיד".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"שאין בממשלת ישראל פרטנר לשלום"

ביום ראשון צפוי בג"ץ לדון בעתירה שהוגשה נגד החוק להפקעת קרקעות פלסטינים שאושר בפברואר אשתקד. בעתירה שהוגשה על ידי שורת ארגוני זכויות אדם נטען כי "מדובר בחוק שגוזל אדמות מאלפי אנשים ומעבירן לשימוש של אחרים שפלשו אליהן, וכיוון הגזל עליו הוא מורה הוא חד סטרי: ההפקעה נעשית רק מפלסטינים ומוטבי ההפקעה הם ישראלים בלבד". עוד נכתב כי על פי הערכות, החוק יביא להפקעה של 8,000 דונם של אדמות פרטיות עליהן קיימת בנייה ועוד אלפי דונמים שבהם מתנחלים נטעו גידולים חקלאיים.

מתנועת שלום עכשיו נמסר כי "ממשלת המתנחלים ממשיכה לשרת מיעוט קטן וקיצוני, לחזק התנחלויות מבודדות בעומק הגדה ולהוכיח שאין בממשלת ישראל פרטנר לשלום".

(עדכון ראשון: 21:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully