וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה בשב"ס: אין מניעה משפטית מהחשכת המונדיאל לאסירי חמאס

לאחר שהשר ארדן הורה למנוע את שידורי אליפות העולם בכדורגל לאסירים הביטחוניים, אמר קצין בכיר בשב"ס כי הדבר ייתאפשר מבחנה טכנית ומשפטית. לפי שעה מתייחסים האסירים להחלטה באדישות

צילום: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: שניר דבוש

בשב"ס מעריכים כי לא צפויה כל בעיה משפטית להחשיך את משחקי גביע העולם בכדורגל לאסירי חמאס הכלואים במתקני הכליאה בישראל. "אנחנו לא מחויבים בשום צורה ודרך לאפשר לאסירים לצפות בערוץ כזה או אחר", אמר קצין בכיר בשב"ס. "אנחנו יכולים להחליט באילו ערוצים הם יכולים לצפות באגפים. בדקנו את כל הסוגיה מבחינה משפטית ואין כל מניעה להחשיך את מסכי הטלוויזיה השידורים המונדיאל כפי שהנחה השר לביטחון הפנים גלעד ארדן", הוסיף.

בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS סביב שידורי המונדיאל לאסירים הביטחוניים קמה סערה ציבורית הפוליטית שבעקבותיה נאלץ השר ארדן להנחות את שב"ס למנוע את שידורי המונדיאל רק לאסירי חמאס. בעוד אסירי פתח ואסירים פלילים יורשו לצפות בשידורים.

אסירים מול כוח מיוחד של שב"ס לאחר פריצה לתאיהם בכלא נפחא, 11 בינואר 2017. ראובן קסטרו
אגף האסירים הביטחוניים בכלא נפחא/ראובן קסטרו

בשב"ס אומרים כי מבחינה טכנית החשכת המסך תתבצע על ידי לחיצה על כפתור "בכל כלא יש חדר בקרה על שידורי הערוצים ויש לנו יכולת לנתק או לנתב ערוצים לכל אגף בנפרד", אמר הקצין בשב"ס. לדברי גורמים בשב"ס, לפי שעה האסירים הביטחוניים ובראשם אסירי חמאס לא הגיבו על החלטה והם מתייחסים אליה באדישות מסוימת. לדברי קצינים בשב"ס המשחקים גורמים לעניין רב מאוד בקרב אסירי פתח, וקצת פחות אצל אסירי חמאס.

אתמול הנחה ארדן את הגורמים המשפטיים במשרד לביטחון הפנים לקדם את שינוי התקנות כך שיוקנה שיקול דעת רחב לשב"ס בנוגע לערוצים המשודרים. "אין לי שום כוונה לאפשר למחבלי חמאס לצפות במונדיאל, בשעה שגופותיהם של חיילינו מוחזקות בעזה ביחד עם אזרחינו החטופים", אמר ארדן. "מי שהוציא את עצמו ממשפחת העמים ודבק בתרבות של רצח וטרור, לא אמור ליהנות מתחרות ספורט בינלאומית שמחברת עמים שונים ברחבי העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully