וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא שמאל ולא שמאלן": הראיונות שעוררו סערה במפלגת העבודה

26.5.2018 / 23:01

ח"כ נחמן שי כינה את השמאלנות "כתם", וח"כ איתן כבל קרא לחברי המפלגה "להתפכח מחזון אוסלו" ולתמוך בסיפוח גושי ההתנחלויות. בתגובה שלחה המשמרת הצעירה במפלגה מכתב ודרשה להשעות את השניים מכל תפקידיהם

ח"כ נחמן שי, אולפן וואלה!  NEWS . 5 באפריל 2016. ראובן קסטרו
"לא שמאל ולא שמאלן". ח"כ נחמן שי/ראובן קסטרו

סערה במפלגת העבודה בעקבות התבטאויות וראיונות שנתנו חברי הכנסת איתן כבל ונחמן שי בסוף השבוע על דרכה האידיאולוגית והמדינית של המפלגה. בעוד ועידת מפלגת העבודה אישרה בחודש שעבר את מחויבותה לפתרון שתי המדינות, ח"כ כבל פרסם מאמר בעיתון "הארץ" בו קרא למפלגת העבודה "להתפכח מחזון אוסלו" ולפעול לסיפוח חד צדדי של גושי ההתנחלויות.

"שמונה פעמים מאז רצח רבין הלכנו לקלפי. שבע פעמים הפסדנו. זו האמת הכואבת. אנחנו לא מצליחים לגרום לציבור הישראלי להצביע לנו", כתב כבל . "לא נוכל לשכנע איש — לא את עצמנו, ובוודאי לא את הציבור — שאנחנו ראויים להנהיג, אם לא נציג תפישת עולם שמתכתבת עם המציאות".

במקביל, ח"כ שי, שהצהיר כי הוא מתמודד על ראשות עיריית ירושלים, התראיין למקור ראשון ואמר כי "אני לא שמאל ולא שמאלן. כשיתחילו הקמפיינים ידביקו לי את הכתם הזה ונוריד אותו".

עוד בוואלה! NEWS:
משלחת הכנסת נטשה דיון בינלאומי: "חשבנו שאתם נלחמים בטרור"
רונן נפגע בפעילות מבצעית - ונהרג: "ילד מצטיין עם לב ענק"
ארדואן לאזרחי טורקיה: החליפו ללירה את הדולרים או האירו שחסכתם

ח"כ איתן כבל, בכנס אור ירוק. 28 במרץ 2017. באדיבות אור ירוק, מערכת וואלה! NEWS
ח"כ כבל. קורא לסיפוח/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות אור ירוק

דבריהם של שי וכבל עוררו סערה בטוויטר, וח"כ שי פרסם שם גם התנצלות בה אמר כי הוא "מצר על השימוש במילה כתם . זאת הייתה תשובה לשאלה שנקטה במונח הלא ראוי הזה. מפלגתי ואני במרכז - שמאל , כך היה ויהיה". ואולם, בעקבות הפרסומים, המשמרת הצעירה בעבודה פנתה ליו"ר המפלגה, אבי גבאי, מזכ"ל המפלגה ערן חרמוני ולחכים במפלגה בדרישה להשעות לאלתר את כבל ושי מכל תפקידיהם.

"לצערנו בהצעת ח"כ כבל שפורסמה בעיתון 'הארץ' הוא החליט לאמץ את עמדות הבית היהודי ואת תכנית הסיפוח של בנט. התבטאויותיו של ח"כ נחמן שי הן בבחינת הצטרפות לחבטות הימין בהכפשת מחנה השמאל. שניהם אינם ראויים לייצג את מפלגת העבודה, את ערכיה ואת בוחריה" כתבה יעל סיני, יו"ר המשמרת. עם זאת, יצוין כי סיני מסיימת את תפקידה בשבוע הבא וגורמים במפלגת העבודה הביעו תמיהה על המהלך התוקפני זמן קצר כל כך לפני סיום תפקידה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"צו השעה הוא לאמץ אסטרטגיה חדשה"

מנגד, הזרם המרכזי, חוג גדול וותיק בעבודה, הודיע כי הוא מאמץ תכנית חד צדדית גם כן ומטיל ספק בסיכוי להגיע לשלום עם הפלסטינים על פי הנוסחה של שתי מדינות לשני עמים, בדומה למתווה שהוצג על ידי כבל במאמרו. לפי תכנית כבל, על ישראל להחיל את החוק הישראלי על חמישה גושי התיישבות- גוש עציון , מעלה אדומים, קרני שומרון, אריאל ובקעת הירדן ולהקפיא לחלוטין את הבנייה בכל ההתנחלויות שמחוץ לגושים אלה.

"צו השעה הוא לאמץ אסטרטגיה חדשה, שבבסיסה ההבנה וההפנמה שבעת הזאת אין בצד הפלסטיני מנהיגות שבאמת רוצה או יכולה להיות שותפה להסכם שלום", כתב כבל.

מי שעוד הביע תמיכה בתכניתו של כבל היה יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, שדוגל בהחלת ריבונות באזורי סי של הגדה המערבית, המהווים כ-60 אחוז מהשטח. "לפני תשע שנים, בנאום בר אילן, אימץ נתניהו, מנהיג הימין, את תפיסת השמאל של "שתי מדינות". הטיעון היה: "אין אלטרנטיבה", בנט צייץ בטוויטר. "בהדרגה חלחל לימין, לליכוד וכעת למנהיגות השמאל (א.ב. יהושע; ח"כ כבל). האומץ להתפכח"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully