וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגרמניה, יציאה לחופשה משפחתית בזמן לימודים עלולה להוביל למאסר

בתי הספר במדינה הנחו את המשטרה לערוך בדיקות מקיפות בנמלי התעופה, כדי להסביר להורים שהם עוברים על החוק אם הם טסים במהלך הסמסטר. הם מסתכנים בקנס ובמקרים חוזרים, אף בעונשי מאסר

משטרת גרמניה עשויה להטיל קנסות או אפילו לגזור עונשי מאסר על הורים שטסים עם ילדיהם לחופשות בזמן הלימודים - כך דווח אתמול (רביעי) בגרדיאן הבריטי. רשויות בתי הספר הנחו את המשטרה לערוך בדיקות שיטתיות לילדים בגילאי בית ספר, שנוסעים בזמן הסמסטר ולבקש מהוריהם הסברים.

כ-20 משפחות נתפסו לא מוכנות כשהוסרו מהתורים בנמלי תעופה בבוואריה בשבוע שעבר, בחשד שיצאו לחופשה בזמן הלימודים כדי לחסוך בעלויות. "גילינו בכמה מקרים שילדים רבים היו בגיל שבו הם אמורים להיות בבית ספר", אמר דובר מטעם המשטרה לתקשורת הגרמנית.

למשפחות התאפשר לעלות על הטיסות, אולם הן עלול לספוג קנסות בחזרה ואף עונשי מאסר אם מדובר במקרים חוזרים.

עוד ידיעות מהעולם
צפון קוריאה: תלוי בארה"ב אם לפגוש בנו בחדר - או בעימות גרעיני
לידיעת הצייצנים: טראמפ יידרש להפסיק לחסום מגיבים בטוויטר

בית ספר בעיירה לונן, גרמניה, 2018. AP
חוק מ-1919 מחייב את ילדי גרמניה ללכת לבית ספר/AP

מאז 1919, מחויבים ילדי גרמניה להגיע לבית הספר. ההגבלות על בני תשע ומטה הן נוקשות פחות, אך מעל הגיל הזה עליהם לקבל אישור רשמי בכתב מהרשויות כדי לפספס יום לימודים, גם במקרים של הלוויות או מחלה של בן משפחה. בדרך כלל, אלו נוקטים גישה נוקשה יותר בתקופה שלפני החגים ואחריהם. לרבים יורשה להיעדר רק במקרה של אישור רפואי, ורופאים והורים שחברו כדי לזייף מחלה הוזהרו שלא לעשות זאת.

מספר הולך וגדל של הורים בגרמניה מתלונן כי המחירים הגבוהים של החופשות במהלך החגים לא מותירים בפניהם ברירות רבות, אלא לחפש תאריכים אחרים, שבהם המחירים זולים בהרבה. לפי ההערכות, העלויות של החופשות במהלך ימי חול נמוכות בין 8% ל-40% מהתקופה המקבילה בחגים.
אין סטטיסטיקה ארצית לשיעורי ההיעדרות מבתי הספר בגרמניה, אך לפי ההערכות מדובר ב-200 אלף תלמידים ביום. בני 13 עד 14 הם קבוצת הגיל שהכי צפויה להחמיץ יום לימודים.

ב-2010, נער בן 18 מהמבורג נשלח למאסר אחרי שהחמיץ באופן סדרתי את הלימודים. חלק מבתי הספר ממליצים לשלוח את הנעדרים הכרוניים למוסדות לעבריינים צעירים, בדרך כלל למשך סוף שבוע ערוך, שם הם יוכלו לקבל ייעוץ בנושא.

  • עוד באותו נושא:
  • גרמניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully