וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורה שרצח עשרה בבית הספר בטקסס: ספורטאי מצטיין וחובב נשק

דמיטריוס פגורטיזיס בן ה-17 לקח את רובה ה"שוטגאן" של אביו ופתח במסע הרג בבית ספר בסנטה פה. חבריו סיפרו על תלמיד שקט שלא חשב להרוג בני אדם. החוקרים מצאו על מחשבו האישי תכוניות מפורטות למסע ההרג. "לא היה לי אומץ להתאבד", סיפר לחוקרים

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

עשרה בני אדם נהרגו אתמול (שישי) כשתלמיד התיכון דמיטריוס פגורטיזיס בן ה-17 בעיר סנטה פה במדינת טקסס שבארצות הברית פתח באש לכל עבר. הרשויות בטקסס בגלות כעת כי פגורטיזיס תיעד את תוכניוץיו לבצע את מסע ההרג ביומנים שכתב, העלה תמונה לעמוד הפייסבוק שבה כתוב "נולד להרוג", ועשה שימוש בכלי הנשק השייכים לאביו.

המניע של התלמיד בן ה-17 עדיין לא ברור לרשויות החוק במדינה. החוקרים מצאו במחשבו במכשיר הטלפון הנייד שלו הודעות שכתב ובהם שיטות שונות שבעזרתן ביקש לבצע את הרצח. למרות זאת, חבריו תיארו אותו כתלמיד שקט, ספורטאי מצטיין שדיבר בעבר על רצון להחזיק בנשק, אבל מעלום לא שיתף בתוכנותיו הרצחניות.

דמיטריוס פאגורציס, תלמיד תיכון שנעצר בחשד להריגתם של עשרה בני אדם בבית ספרו בסנטה פה, 18 במאי 2018. מערכת וואלה!
תמיד התעניין בכלי נשק. פגורטיזיס/מערכת וואלה!

חוקרי המשטרה מסרו כי פגורטיזיס תכנן להתאבד בסיום מסע ההרג, אך אמר לחוקריו כי "לא היה לי אומץ לעשות זאת". לפי השריף המחוזי, אותרו גם מטענים בתוך שטח התיכון, שנמצא כ-48 ק"מ מדרום-מזרח ליוסטון, ומחוץ לקמפוס.

תלמידים בתיכון סיפרו כי היורה פתח באש במהלך שיעור בכיתת האומנות קצת לפני 8:00 לפי שעון מקומי, וכי הם נמלטו בבהלה אחרי שראו את חבריהם פצועים. בזמן התקרית הופעלה מערכת התראת האש שהובילה לפינוי מלא של התיכון.

עוד באותו נושא

עשרה הרוגים בתקרית ירי בתיכון בטקסס; התלמיד היורה נעצר

לכתבה המלאה
אירוע ירי בבית ספר תיכון בסנטה פה טקסס ארצות הברית ה-18 במאי 2018. AP
זירת הירי בטקסס, אתמול/AP

נער בן 16 שהחשיב את דמיטריוס כחברו סיפר כי הוא התעניין בנשקים, סימולציות מלחמה ומשחקי וידאו אך מעולם לא דיבר על הרג אנשים. חבר נוסף לספסל הלימודים של דמיטריוס אמר כי לא היו סימנים לכך שהקניטו אותו או התנהגו אליו בבריונות, אך ציין גם שדיבר על עצמו לעיתים רחוקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully