וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האבולה מתפשטת: התרחבה לעיר ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו

ארגון הבריאות העולמי אמר כי הנגיף הגיע למדבנדקה, עורק תחבורה מרכזי לבירה קינשסה. "אבולה עירונית היא חיה אחרת לגמרי מאבולה כפרית", הזהיר בכיר בארגון, שאמר כי ייתכן שמספר מקרי ההידבקות יזנק עתה במהירות

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

ארגון הבריאות העולמי אמר היום (חמישי) כי נגיף האבולה התפשט לעיר גדולה ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו. בהודעה מטעם הארגון נכתב כי מקרה חדש של הווירוס נרשם בוונגטה, אחד משלושת אזורי הבריאות בעיר מדבנדקה, שבה חיים 1.2 מיליון בני אדם. העיר היא עורק תחבורה מרכזי, המחובר לבירה קינשסה. עד כה, ידוע על 42 מקרי הידבקות מהנגיף ועל 23 איש שמתו ממנו.

לפי פיטר סלמה, בכיר בארגון, משמעות התפשטות הנגיף לעיר היא שיש פוטנציאל ל"עלייה מהירה במספר מקרי ההידבקות. "זאת התפתחות משמעותית בהתפרצות הנוכחית", אמר לרשת BBC. "יש לנו עתה אבולה עירונית, שהיא חיה שונה מאוד מהאבולה הכפרית. עתה קיים הפוטנציאל לעלייה מהירה במספר המקרים".

הרשויות והאו"ם פועלים במרץ כדי למנוע מהנגיף לצאת משליטה, כפי שאירע במערב היבשת ב-2014 עד 2016. באותן שנים, מתו יותר מ-11,300 מהמחלה בגינאה, בסיירה לאון ובליבריה. ארגון הבריאות העולמי ספג אז ביקורת על תגובתו להתפשטות האבולה, שגורמת לדימום פנימי וחיצוני בשל הפגיעה בכלי הדם.

אתמול שלח ארגון הבריאות העולמי 4,000 מנות של חיסון ניסיוני נגד אבולה ומשלוח נוסף צפוי להגיע בימים הקרובים.

לקריאה נוספת בנושא
קונגו: עשרות מקרי הידבקות באבולה מעלים את החשש מהתפשטות הנגיף

עובדי סיוע באתר חשוד כמוקד להידבקות בנגיף האבולה ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו, 13 במאי 2018. רויטרס
צוותים בוחנים מוקד הידבקות בקונגו, השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully