וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונגו: עשרות מקרי הידבקות באבולה מעלים את החשש מהתפשטות הנגיף

13.5.2018 / 17:03

הרשויות במדינה וגורמים מהאו"ם שלחו צוותים מיוחדים לאזור שבו נרשמו כ-30 מקרים בתקופה האחרונה, בהם 18 מקרי מוות. החשש הוא מפני התרחבות מוקדי ההידבקות. בין 2014 ל-2016, מתו כ-11 אלף איש מאבולה במערב היבשת

הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו וסוכנויות האו"ם הודיעו היום (ראשון) כי החלו לשלוח צוותי חירום של מומחים במטרה למנוע את התפרצותה המחודשת של מגפת האבולה, שככל הנראה פגעה ביותר מ-30 בני אדם. המקרה האחרון דווח ביום שישי, במחוז אקווטר שבצפון-מערב המדינה.

"עלינו להאיץ את מאמצנו במהירות ולהתיישר לפי תכנית התגובה הממשלתית כדי להילחם בהתפרצות החדשה הזאת ביעילות", אמר שר הבריאות אולי אילונגה קלנגה, שביקר אתמול באזור יחד עם גורמים מארגון הבריאות העולמי ומקרן הילדים של האו"ם יוניצי"ף.

קונגו דיווחה לראשונה על ההתפרצות, שמרוכזת סביב הכפר איקוקו אימפנג', ליד העיירה ביקורו, ביום שלישי האחרון. מתוך 32 מקרי הידבקות חשודים מאז 4 באפריל, 18 היו מקרי מוות. כמה מקרי מוות שאירעו עוד בינואר לא נקשרו להתפרצות האחרונה.

עובדי סיוע באתר חשוד כמוקד להידבקות בנגיף האבולה ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו, 13 במאי 2018. רויטרס
המדינות השכנות העלו כוננות. צוותים בוחנים מוקד הידבקות בקונגו, היום/רויטרס

הרשויות פועלות במרץ כדי למנוע מהנגיף לצאת משליטה, כפי שאירע במערב היבשת ב-2014 עד 2016. באותן שנים, מתו יותר מ-11,300 מהמחלה בגינאה, בסיירה לאון ובליבריה. ארגון הבריאות העולמי ספג ביקורת על תגובתו להתפשטות המגפה.

קונגו סבלה משמונה התפרצויות של אבולה בעבר, אך בזכות שטחה העצום ובגלל תשתיות התחבורה הגרועות הן התפוגגו ולא הפכו למשבר לאומי. ואולם, בשל סמיכות מוקד ההיבדקות הנוכחי, סמוך לנהר הקונגו, המהווה עורק מרכזי בין הבירה קינשסה לבין הרפובליקה של קונגו השכנה, הנגיף עשוי הפעם להתרחב לאזורים נוספים.

המחלה, שגורמת לדימום פנימי וחיצוני בשל הפגיעה בכלי הדם, כבר התפשטה לשלושה אזורים שונים, המכסים שטח של 60 ק"מ ויותר במחוז אקווטר. הסכנה המידית נשקפת לבירת המחוז, אמבנדקה, שבה חיים כמיליון איש. עם זאת, תשע המדינות השכנות של הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, במיוחד הרפובליקה של קונגו והרפובליקה המרכז-אפריקנית, העלו את כוננותן למקרה שהנגיף יגיע לשטחן.

"ארגון הבריאות העולמי מחזק את הנוכחות שלו ופורס כעשרה מומחים שיחולקו לשלושה צירים כדי לחקור את הדיווחים", אמר נציג הארגון בקונגו, אלרנגר יוקוידה. ביום שישי מסר הארגון כי הוא מקווה לשלוח לקונגו חיסון ניסוני נגד אבולה כדי לבלום את ההתפרצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully