וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

די כבר!: ארץ נהדרת והחיקוי שעורר את זעמם של החרדים

16.5.2018 / 22:54

תוכנית הסאטירה הצליחה להרגיז את השר דרעי ואת קודמו אלי ישי כשהציגה חיקוי של בנט כשלראשו תפילין במקום הקוקיות המפורסמות של נטע ברזילי. "לו דבר שכזה היה מוצג באחת ממדינות העולם, היו כולם זועקים אנטישמיות", כתב דרעי. מההפקה נמסר: "לא הייתה כל כוונה לבזות"

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

חברי התוכנית "ארץ נהדרת" המשודרת בחברת קשת ידועים בסאטירה ובבדיחות העוקצניות נגד פוליטיקאים, אך נראה שהערב (רביעי) הצליחו כותבי התוכנית לעורר זעם גדול במיוחד. השחקן ערן זרחוביץ', המגלם את דמותו של שר החינוך נפתלי בנט נראה הערב על המרקע כשהוא חובש מעיין כובע המדמה את תסרוקתה של הזמרת זוכת האירוויזיון נטע ברזילי, רק שבמקום קוקיות - בתי תפילין.

יו"ר ש"ס אריה דרעי כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "הערב שודר קטע מחפיר ופוגעני בתכנית 'ארץ נהדרת', ששם ללעג ולקלס את התפילין, אותה מצווה קדושה שיהודים מסרו את נפשם להניחם בכל הדורות. לו דבר שכזה היה מוצג באחת ממדינות העולם, היו כולם זועקים אנטישמיות. אבל דווקא כאן, במדינת היהודים, עובר דבר כזה בשתיקה. בושה!".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ: לא ברור אם הפסגה עם קים תתקיים, נתעקש על פירוז מוחלט
החתונה המלכותית: קורבין יהיה "עסוק" - ולא יצפה בטקס
התגמול הישראלי: הממונה על השגרירות הטורקית ננזף במשרד החוץ

ערן זרחוביץ' בחיקוי נפתלי בנט. מערכת וואלה! NEWS
ערן זרחוביץ' בחיקוי מעורר המחלוקת/מערכת וואלה! NEWS

גם שר הפנים לשעבר אלי ישי הביע את זעמו וכתב "כך לא נראית סאטירה, כך נראה אבדן עשתונות ערכי וזלזול של תוכניות הטלויזיה בקדשי ישראל. בתקשורת יודעים לצעוק על 'הדתה', אבל כשמנגד זו המציאות בפריים טיים, פשוט אין אפשרות אחרת. תמו הימים שטלית ותפילין היו ללעג ההמון. עם ישראל, במדינת ישראל, חייב לזעוק על מיצג מחפיר שכזה, עד כאן!".

סגן שר הבריאות כ יעקב ליצמן הצטרף גם הוא למחאה וכתב כי "הזדעזעתי מאוד מהשימוש הבזוי בתפילין כפי ששודרו הערב בתכנית סאטירה. מדובר בפגיעה חמורה במסורת ישראל ואני מגנה זאת בתוקף. גם להומור וסאטירה יש קווים אדומים שלא חוצים לעולם. קודשי ישראל וערכי היהדות אינם מיצגי צחוק ובידור. זו בושה וחרפה לפגוע בתפילין במדינה יהודית ובכלי שידור רשמי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מהפכת הכשרות. גדעון צנטנר
מצפה להתנצלות. הרב לאו/גדעון צנטנר

השר נפתלי בנט כתב בפייסבוק: "עליי תצחקו כמה שתרצו. אבל על תפילין וקודשי ישראל- לא. אני גאה להיות בין מנשקי המזוזות ומניחי התפילין. אני יהודי גאה".

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו אמר כי "השימוש בתשמישי קדושה בזלזול, בלעג ובאופן פוגעני, הוא נורא ואיום, זהו דבר בלתי מתקבל על הדעת שישודר דבר כזה בתקשורת הישראלית וזו איננה יצירה תרבות או בידור, זהו לעג כלפי התפילין ותשמיש קדושה ורמיסת רגשות של מיליוני יהודים". הרב לאו אמר כי הוא מצפה שהתכנית שפרסמה את הזלזול המחפיר כל כך בתפילין, תביע התנצלות ולא תשוב על כך.

מהפקת התוכנית נמסר בתגובה כי "המערכון עסק בין היתר בזכייתה של נטע ברזילי באירוויזיון ובעיסוק הציבורי הנרחב בנושא. התסרוקת המזוהה של נטע שולבה על ראשי חלק מהדמויות המשתתפות במערכון, בצורות שונות. לא הייתה כל כוונה לפגוע או לבזות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully