וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בדיחות גסות והרהורים על מין": הדפים הסודיים מיומנה של אנה פרנק

חוקרים חשפו שני עמודים מיומנה של בת ה-13 שהסתירה אותם בנייר דבק חום. "שורות אלו גורמות לך לחייך", אמר חוקר במכון לחקר שואה בהולנד. אנה פרנק אף תיארה סקס כ"תרופה פנימית"

חשיפת דפים חסרים מיומנה לש אנה פרנק הולנד ה-15 במאי 2018. AP
חשיפת דפי היומן החסרים/AP

חוקרים חשפו אמש (שלישי) שני עמודים חבויים מיומנה של אנה פרנק שהייתה בת 13 בעת כתיבתו. היא ניסתה להסתיר אותם ככל הנראה מאביה ומשפחתה כיוון שהיה בהם תוכן מיני, בדיחות גסות ומה שהתייחסה אליו כ"ענייני מין". אנה פרנק השתמשה בנייר חום דביק בכדי להסתיר את המילים בתוך היומן, תוך שהיא מדביקה אותו על דפים מלאים. "לפעמים אני מדמיינת שמישהו ישאל אותי על נושאים מיניים", כתבה פרנק ביומן. "מה אענה על זה?" היא תוהה בגרמנית. אנה פרנק תיארה סקס כ"תנועות קצביות" ו-"תרופה פנימית".

"הבית של אנה פרנק" מסר כי בעזרת שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים נחשפו השורות החבויות ביומן. החוקרים הוסיפו כי ההפתעה האמיתית היא לא בדבר גילוי הטקסטים בעלי התוכן המיני, שקיים בעוד חלקים בספר, אלא בצורה הספרותית בה השתמשה פרנק. "כל מי שייקרא שורות אלו לא יוכל שלא לחייך", אמר פרנק ואן וריי מהמכון לחקר מלחמה, שואה ורצח עם שבהולנד. "הבדיחות הגסות מראות כי למרות המצב שהייתה שרויה בו, אנה פרנק הייתה ילדה רגילה", הוסיף ואן וריי.

עוד בוואלה! NEWS:
צפון קוריאה מאיימת: הפסגה עם טראמפ תבוטל בשל תרגיל צבאי עם הדרום
אבו מאזן לוואלה! NEWS לאחר הניתוח שעבר: מצבי הבריאותי טוב
"חלום השלום מת ביום שני": כך סיקרו בארה"ב את ההפגנות בעזה

אנה פרנק. Anne Frank Center, HO, AP
אנה פרנק, 1943/AP, Anne Frank Center, HO

אחת הבדיחות עוסקת בגבר החושד שאשתו בוגדת בו, לאחר שעשה חיפוש בבית מצא הבעל גבר ערום בארון. הבעל שאל את הגבר הערום "מה מעשייך כאן?", על כך ענה הגבר הערום "תאמין או לא, אני מחכה לחשמלית". הדפים החסרים מהיומן נכתבו ב-28 בספטמבר 1942, במחברת המשבצות האדומות שקיבלה אנה פרנק במתנה ביוני של אותה שנה ביום הולדתה, זמן קצר לפני שנכנסה למחבוא.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
חשיפת דפים חסרים מיומנה לש אנה פרנק הולנד ה-15 במאי 2018. AP
נייר הדבק שהיה מודבק על דפי היומן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully