וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטלוניה בחרה מנהיג חדש אחרי 7 חודשים, אך המתח מול מדריד יישאר

14.5.2018 / 23:05

הפרלמנט בברצלונה בחר בקווים טורה, עורך דין לשעבר ובדלן בהשקפותיו, כיורשו של פוג'דמון הגדולה. השלטון הישיר של ממשלת ספרד אמור להסתיים, אך שאיפות הממשל החדש מבשרות על כך שהמשבר על עצמאות החבל לא תם

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

הפרלמנט בקטלוניה בחר היום (שני) לנשיא החבל החדש את קווים טורה, מהמחנה הבדלני. בכך הסתיימו שבעה חודשים של שלטון ישיר של מדריד, אולם חוסר היציבות הפוליטית השורר במחוז שבצפון-מזרח ספרד יימשך.

בקרב הפרלמנט המפולג הצביעו 66 בעדו של טורה, 65 התנגדו וארבעה נמנעו. טורה היה הבחירה של המנהיג הגולה קרלס פוג'דמון, שהסיר את מועמדותו כדי לאפשר את השלמת התהליך. פוג'דמון הודח באוקטובר על ידי מדריד בעקבות ההכרזה החד-צדדית על עצמאות החבל, שהוגדרה לא חוקית על ידי ממשלת ספרד.

לקריאה נוספת על המשבר בקטלוניה
לבקשת ממשלת ספרד: נשיא קטלוניה המודח נעצר בגרמניה

נשיא קטלוניה החדש קווים טורה מחוץ לפרלמנט בברצלונה, 14 במאי 2018. רויטרס
הזדקק לרוב פשוט כדי לזכות בתפקיד. טורה/רויטרס

הקמת הממשל החדש בקטלוניה תאפשר לראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי לקבל את התמיכה שלה הוא זקוק מהמפלגות האזוריות, כדי להעביר את התקציב הממשלתי שתקוע זה זמן רב. למרות זאת, המתיחות בין מדריד לברצלונה לא צפויה להיעלם.

טורה, עורך דין לשעבר ומוציא לאור עם מעט ניסיון פוליטי, היה זקוק לרוב רגיל אחרי שנכשל בהשגת רוב מוחלט בהצבעה שהתקיימה בשבת. לאחר ההצבעה, חברי פרלמנט התומכים בעצמאות קטלוניה נעמדו לשיר את ההמנון המקורי וטורה חיבק את מי שעמד בשורה כדי לברכו. רבים ענדו סרטים צהובים, כאות תמיכה בפוליטיקאים שמוחזקים במעצר בשל תפקידם במשאל העם הלא חוקי שהתקיים באוקטובר.

המפלגות הבדלניות ניצחו ברוב המושבים בבחירות המיוחדות שהתקיימו בדצמבר, אולם המפלגה שסיימה במקום הראשון היא "סיודדנוס", התומכת באחדותה של ספרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully