וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבקשת ממשלת ספרד: נשיא קטלוניה המודח נעצר בגרמניה

25.3.2018 / 13:48

קרלס פוג'דמון, הגולה באירופה מאז משאל העם שקיים על עצמאות החבל, מבוקש על ידי מדריד בגין עבירות של המרדה וניצול סמכויות לרעה. הוא נעצר בסמוך למעבר הגבול עם דנמרק

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא קטלוניה המודח קרלס פוג'דמון נעצר היום (רביעי) בגרמניה, כארבעה חודשים אחרי שיצא לגלות בבלגיה. הוא נכנס לגרמניה דרך דנמרק אחרי שעזב ביום שישי את פינלנד, ואז נעצר על ידי המשטרה שהחלה בבחינת תהליך ההסגרה כפי שדורשת ספרד. לא ברור אם הוא יוסגר מידית.

פוג'דמון מבוקש בספרד בעקבות מעורבותו במשאל העם על עצמאות קטלוניה שהתקיים באוקטובר, בניגוד לעמדתה של הממשלה במדריד שהכריזה עליו כבטל ובלתי-חוקי. אם הוא ישוב לספרד, הוא עשוי להישלח ל-25 שנות מאסר בגין עבירות של המרדה ושימוש לרעה בסמכותו.

מעצרו מאיים להחריף את המשבר בקטלוניה, שפרץ בשנה שעברה אחרי שההנהגה הבדלנית הכריזה באופן סמלי על עצמאות והובילה את מדריד להשתלטות על המחוז האוטונומי.

לקריאה נוספת בנושא
ספרד: העליון דחה את בקשת נשיא קטלוניה המיועד להשתחרר ממעצר
ממקום מושבו בגלות: מנהיג קטלוניה המודח ייבחר שוב להנהגת המחוז

נשיא קטלוניה המודח קרלס פוג'דמון במפגש עם חברתי מפלגתו בבריסל, בלגיה, 14 במרץ 2018. רויטרס
מעדיף לעמוד לדין בבלגיה. פוג'דמון עם חברי מפלגתו בבריסל/רויטרס

המשטרה הגרמנית הודיעה כי פוג'דמון נעצר במדינת שלזוויג-הולסטיין בצפון גרמניה, בקטע כביש העובר דרך המדינה מהעיר פלסנבורג הסמוכה לעיר דנמרק. המשטרה לא פירטה היכן בדיוק הוא מוחזק, אך בתקשורת הספרדית דווח כי הוא עצור בתחנה הסמוכה לעיירה שובי.

במגזין הגרמני "פוקוס" דווח כי שירותי המודיעין הספרדיים העבירו מידע למשטרה הפדרלית של גרמניה על כך שפוג'דמון עושה את דרכו מפינלנד לגרמניה, מבלי לייחס זאת לאף גורם.

לפי דוברו של הנשיא המודח, בזמן המעצר הוא היה בדרכו לבלגיה, שם הוא מעדיף להיאבק בהליך ההסגרה לספרד. "הנשיא היה בדרכו לבלגיה, כמו תמיד, כדי להפקיד את עצמו במערכת המשפט הבלגית", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
כלי רכב ובו נשיא קטלוניה המודח קרלס פוג'דמון במתקן מעצר בנומונסטר, גרמניה, 25 במרץ 2018. רויטרס
שירותי המודיעין של ספרד דיווחו על הגעתו למדינה. רכב המעצר של פוג'דמון/רויטרס

ביום שישי, בית המשפט העליון בספרד קבע כי 25 פוליטיקאים מקרב הנהגת הבדלנים בקטלוניה, כולל פוג'דמון, יעמדו למשפט בגין המרדה, מעילה ואי-ציות למדינה. חמישה מהם נשלחו כבר למעצר, בהם ג'ורדי טורול, בעל ברית של הנשיא המודח שהיה מועמד להיות מנהיג החבל העשיר שבצפון-מזרח ספרד. בעקבות המעצרים, התעמתו אלפי מפגינים בברצלונה עם כוחות משטרה.

ההצבעה על בחירתו של טורול הייתה אמורה להתקיים אתמול בפרלמנט האזורי בברצלונה, אך היא בוטלה ובמקומה התנהל דיון סוער שבמהלכו נטשו חברי אופוזיציה את האולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully