וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: העליון דחה את בקשת נשיא קטלוניה המיועד להשתחרר ממעצר

בית המשפט קבע כי ג'ורדי סאנצ'ז, המועמד היחיד להנהגת המחוז שעצור בשל חלקו במשאל העם, לא ישוחרר להצבעה בפרלמנט ביום שני מחשש שיעבור שוב על החוק. עתה לא ברור מה יעלה בגורל ההצבעה והמנהיג לשעבר פוג'דמון, הגולה בבלגיה, לא שולל בחירות חדשות

רויטרס

בית המשפט העליון של ספרד קבע אמש (שישי) כי המועמד היחיד לנשיאות מחוז קטלוניה לא ישוחרר מהכלא כדי להשתתף בהצבעה בפרלמנט ביום שני. השופט דחה את בקשתו של ג'ורדי סאנצ'ז, המואשם בהמרדה בשל משאל העם על עצמאות החבל באוקטובר, להשתחרר מחשש שיבצע שוב את אותן עבירות.

סאנצ'ז בן ה-53 נבחר על ידי המפלגות הבדלניות להנהיג את המחוז העשיר שבצפון-מזרח ספרד אחרי שהנשיא הקודם, קרלס פוג'דמון, הכריז בשבוע שעבר כי לא ינסה להיבחר מחדש. פוג'דמון, הגולה בבלגיה מאז ההכרזה על עצמאות קטלוניה שהוגדרה לא חוקית על ידי הממשלה במדריד, הביע תמיכה בסאנצ'ז, המועמד היחיד.

המפלגות הבדלניות זכו ברוב דחוק בבחירות המחוזיות בדצמבר, שהוכרזו על ידי ממשלת ספרד אחרי שזו כפתה שלטון ישיר על החבל. מדריד הבטיחה להתנגד לכל ניסיון של קטלוניה להיפרד מספרד ודרשה ממפלגותיה לבחור מנהיג שאינו נמצא במעצר.

נשיא קטלוניה לשעבר קרלס פוג'דמון נושא נאום ממקום מסתור, 1 במרץ 2018. רויטרס
מסרב לשוב לספרד. נשיא קטלוניה הגולה פוג'דמון/רויטרס

28 פוליטיקאים קטלאנים נחקרו על ידי בית המשפט העליון בשל חלק במשאל העם ובהכרזת העצמאות שהגיעה אחריו. יחד עם סאנצ'ז, נותרו במעצר עוד שלושה פוליטיקאים: סגן נשיא החבל לשעבר אוריול חונקראס, שר הפנים לשעבר חואקים פורם ואחד ממנהיגי תנועת הבדלנות ג'ורדי קויצ'ארט.

לא ברור מה יקרה ביום שני, שבו אמורה להתקיים ההצבעה על הנשיא החדש של קטלוניה, אך פוג'דמון אמר כי הוא לא שולל את האפשרות קיומן של בחירות חדשות. "זאת לא תהיה טרגדיה, אולם זה גם לא נמצא בעדיפות שלנו ואף אחד לא רוצה זאת", אמר המנהיג הגולה לעיתון הקטלאני "אל פונט אבוי".

משאל העם שקיימה קטלוניה באוקטובר גרם למשבר הפוליטי הגדול ביותר בספרד מאז שובה של הדמוקרטיה ב-1975.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully