וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: העברת השגרירות לירושלים עודדה את "הטבח" של ישראל בעזה

14.5.2018 / 19:22

משרד החוץ באנקרה האשים את ארה"ב בכך שעודדה את האלימות ברצועה ואמר כי החלטתה מתעלמת מזכויות הפלסטינים: "אין להסתפק רק בגינויים, אלא לנקוט מעשים"

עריכה: ניב מעוז

טורקיה אמרה היום (שני) כי החלטתה של ארצות הברית להעביר את שגרירותה בישראל לירושלים עודדה את ישראל להרוג עשרות פלסטינים במהלך ההפגנות ברצועת עזה - כך נמסר בהודעת משרד החוץ. עוד נאמר כי העברת השגרירות, שנחכה הערב בטקס רשמי, מתעלמת מזכויותיהם של הפלסטינים.

"אנחנו מוקיעים את הטבח שבוצע על ידי כוחות הביטחון הישראלים, שעודדו על ידי המהלך הזה (ההחלטה של טראמפ), נגד המפגינים הפלסטינים שהשתתפו בהפגנות לא אלימות", מסרה אנקרה. "גינויים לא מספיקים, צריך לנקוט גם צעדים".

לקריאה נוספת על העברת השגרירות
על כיסא הכבוד בשגרירות: הג'ינג'י שנתן מכת מחץ לאיראן
נתניהו קרא להעברת שגרירויות נוספות לירושלים: "תישאר בירתנו לנצח"
12 הרוגים ו-512 פצועים בעימותים; כ-10,000 מפגינים בגבול עזה

נשיא טורקיה ארדואן במכון מחקר בלונדון, בריטניה, 14 במאי 2018. רויטרס
טורקיה מאשימה את ישראל בטבח. ארדואן, היום/רויטרס

מוקדם יותר אמר נשיא טורקיה כי ארצות הברית איבדה את תפקידה כמתווכת במזרח התיכון בעקבות החלטתה להעביר את השגרירות שלה בישראל לירושלים. "ארצות הברית בחרה להיות חלק מהבעיה מאשר הפתרון, עם הצעד האחרון שנקטה", אמר ארדואן במהלך נאום שנשא במכון מחקר בבריטניה. "היא איבדה את תפקידה כמתווכת בתהליך השלום".

נשיא טורקיה היה ממובילי המחאה של המדינות הערביות והמוסלמיות בעקבות החלטתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל. הוא אף איים לנתק את הקשרים עם ישראל.

במקביל, הליגה הערבית הודיעה היום כי תכנס דיון חירום ביום רביעי הקרוב, בשל ההחלטה "הלא חוקית", כלשונה, על העברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים.

(עדכון ראשון: 13:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully