וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הביון הבריטי: דאעש מתכנן מתקפות הרסניות ומורכבות באירופה

אנדרו פרקר, שעומד בראש ה-MI5, יזהיר בכנס ביטחוני בברלין כי הארגון מתכנן פיגועים נוספים ביבשת אחרי שהפסיד את השטחים שעליהם שט במזרח התיכון. הוא גם יתקוף את רוסיה על הרעלת המרגל לשעבר

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

ראש סוכנות הביון הבריטית MI5, אנדרו פרקר, מזהיר כי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) שואף לבצע פיגועים "הרסניים" ו"מורכבים יותר" באירופה אחרי שאיבד את השטחים שעליהם שלט במזרח התיכון. לפי רשת BBC, הוא יאמר את הדברים במהלך כנס ביטחוני שיתקיים היום (שני) בברלין. פרקר יחשוף עוד כי בריטניה סיכלה 12 מתקפות טרור מאז הפיגוע בווסטמיניסטר בשנה שעברה.

"אני בטוח ביכולת שלנו להתגבר על האיומים הללו, בזכות העוצמה והנחישות של המערכות הדמוקרטיות שלנו, הנחישות של החברות שלנו והערכים שאנחנו חולקים עם שותפינו באירופה", יאמר פרקר.

לקריאה נוספת בנושא
המחבל בפריז: צ'צ'ני שהיה ברשימת החשודים של המשטרה

זירת אירוע דריסה בלונדון, בריטניה, 4 ביוני 2017. רויטרס
מתקפות טרור רבות סוכלו לאחרונה. זירת פיגוע בלונדון, יוני/רויטרס

נאומו מגיע לאחר פיגוע דקירה שאירע בלב פריז ביום שבת בערב, שבמהלכו דקר תומך דאעש חמישה בני אדם - אחד מהם נהרג - עד שנורה למוות על ידי שוטרים. הוא היה ממוצא צ'צ'ני, ואתמול פרסם הארגון סרטון שלו, שבו הסביר את פעולתו.

במהלך דבריו יתייחס פרקר גם להרעלת המרגל הכפול לשעבר סרגיי סקריפל, ויגנה את רוסיה על הפעולה ה"מכוונת". הוא יאשים את הקרמלין ב"הפרות בוטות של החוק הבינלאומי" בעקבות התקרית שבה הורעלו בגז עצבים נדיר סקריפל ובתו יולי בעיר סולסברי בחודש מרץ.

ממשלת רוסיה מכחישה כל מעורבות בתקרית, אך היא ספגה גינויים וסנקציות מצד בריטניה ומדינות נוספות במערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully