וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל בפריז: צ'צ'ני שהיה ברשימת החשודים של המשטרה

13.5.2018 / 14:00

הרשויות אמרו כי הצעיר, שמוצאו מהרפובליקה הרוסית שבקווקז, לא היה עם עבר פלילי ולא הכיר את קורבנותיו. שגרירות רוסיה ביקשה מידע נוסף עליו. הוריו תוחקרו במשטרה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בפריז נולד בצ'צ'ניה והיה תחת מעקב המשטרה - כך מסרו היום (ראשון) הרשויות בצרפת. הוריו של המחבל, יליד 1997, תושאלו היום על ידי המשטרה. החוקרים מנסים לקבוע אם למחבל, שדקר אתמול חמישה בני אדם באזור כיכר האופרה בלב פריז, הייתה עזרה כלשהי. הוא הרג גבר בן 29 ופצע עוד ארבעה, שלא נמצאים בסכנת חיים, בטרם נמלט מהזירה. הוא נורה למוות על ידי השוטרים כמה דקות מאוחר יותר, אחרי שאיים עליהם.

לפי גורם במערכת המשפט, המחבל היה במאגר הנתונים הארצי, שכולל אלפי בני אדם החשודים בקשרים לארגונים קיצוניים. רבים מהמחבלים שביצעו פיגועים במדינה בשנים האחרונות היו אף הם ברשימה, אך זה לא סייע במניעתם. הגורם, ששמר על עילום שם, הוסיף כי למחבל היה אזרחות צרפתית, אך הוא נולד ברפובליקה המוסלמית שבצפון הקווקז, הסובלת שנים ארוכות מטרור אסלאמי קיצוני.

לקריאה נוספת בנושא
הרוג וארבעה פצועים בפיגוע דקירה בפריז; דעאש קיבל אחריות

זירת הפיגוע בפריז, צרפת 12 במאי 2018. רויטרס
המחבל שרוע ברחוב, לאחר שנורה/רויטרס

דובר משרד הפנים, פרדריק דה לנובל, אמר כי למחבל לא היה עבר פלילי והוא לא הכיר את קורבנותיו. גורם במשטרה אמר כי למחבל לא היו תעודות מזהות עמו, אך הוא זוהה בזכות דגימות DNA. בהמשך היום יכנס שר הפנים ז'ראר קולום דיון ביטחוני מיוחד על המתקפה.

שגרירות רוסיה בצרפת אמרה כי היא ביקשה מהרשויות הצרפתיות עוד מידע על המחבל. חלק מהפליטים שנמלטו מצ'צ'ניה במהלך שתי המלחמות שהתחוללו בה בשנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000 הגיעו לצרפת, אך זאת הפעם הראשונה שבה מישהו מהם מעורב באירוע טרור משמעותי. ב-2013, שני אחים צ'צ'נים ביצעו פיגוע במרתון בבוסטון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כוחות הביטחון בזירת הפיגוע בפריז, צרפת 12 במאי 2018. רויטרס
צרפת בכוננות גבוהה. כוחות ביטחון בזירת הפיגוע/רויטרס

עדי ראיה סיפרו כי הם שמעו את המחבל צועק "אללה אכבר" במהלך הפיגוע, ומבלים שהיו במסעדות ובבית האופרה תיארו הלם ובלבלול. הם התבקשו להישאר במקומותיהם בזמן שהמשטרה פעלה ברחוב מונסייני ברובע ה-2.

"עבדתי במסעדה ולפתע שמעתי אישה צועקת, הוא הגיע ותקף אותה", אמר ג'ונתן, שעבד באחת המסעדות הסמוכות לזירת הפיגוע, שהזדהה רק בשמו הפרטי. "אז החלה פאניקה, כולם התחילו לצרוח וניסו להגיע למסעדה שלנו. המחבל המשיך להסתובב בחוץ עם סכין בידיו המגואלות בדם. המשטרה הגיעה במהירות לזירה, בתוך פחות מחמש דקות. הם הקיפו אותה והוא ניסה לתקוף אותם, אבל אז הם ירו בו".

ארגון "המדינה האלסאמית" (דאעש) קיבל אחריות ואמר כי זאת הייתה תגובה לקריאותיו לפגוע בחברות הקואליציה הבינלאומית הנאבקת בדאעש. עם זאת, הוא לא פירט את זהותו של אותו "לוחם חליפות" או הוכחות לכך שהוא היה מעורב בפיגוע. צבא צרפת חבר בקואליציה האמריקנית מאז 2014, ותומכי דאעש הרגו יותר מ-200 בני אדם בצרפת בשנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully