וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי הרוגי השיטפון: "איך יכול להיות שמנהל פחות אחראי ממדריך?"

13.5.2018 / 21:48

ההורים מתחו ביקורת על המלצת המשטרה להעמיד לדין את המדריך ממכינת "בני ציון" בגין הריגה, בעוד שההמלצה בעניין מנהל המכינה היא להאשימו בגרימת מוות ברשלנות. "זה כמו לתלות את הש.ג, לא ניתן יד לטיוח", אמרו

אתר רשמי

הורי הנערים שנהרגו בשיטפון בנחל צפית שבערבה לפני כשבועיים, מביעים היום (ראשון) תמיהה על המלצת המשטרה לפרקליטות להעמיד לדין את מדריך המכינה הקדם צבאית "בני ציון" אביב ברדיצ'ב בגין הריגה, בעוד שההמלצה בעניינו של המנהל יובל כהאן היא להאשימו בגרימת מוות ברשלנות.

עד היום לא נשמע קולה יעל, אמה של רומי כהן, הצעירה ממושב מאור שנהרגה באסון. היום כהן טוענת כי מנהל המכינה כהאן יכול היה למנוע את האסון. "היו לו אין ספור הזדמנויות לעצור את הטיול הזה והוא כמנהל החליט להוציא אותו בניגוד לכל המתנגדים, כולל ילדים שלא רצו לצאת ואמרו במפורש להוריהם שהם 'אולי לא יחזרו'", אמרה. "איך יכול להיות שמנהל אחראי פחות ממדריך? מי מחליט על מי? מי מקבל החלטות? מנהל או מדריך? אם אפשרת במצב כל כך רגיש למדריך להחליט משהו בלי לדעת על כך אתה אחראי. אתה הרגת".

אוטובוס של נערים נקלע לשיטפון במהלך טיול בנחל צפית שבערבה. שוטרים, מתנדבים מיחידת החילוץ ערבה ומסוקים של צה"ל הוזעקו לחלץ את הנערים. דוברות כבאות מחוז דרום, מערכת וואלה! NEWS
כוחות החילוץ וההצלה בערבה לפני כשבועיים/מערכת וואלה! NEWS, דוברות כבאות מחוז דרום

כהאן הודיע על התפטרותו מתפקידו זמן קצר לאחר האסון. לדברי כהן, מנהל המכינה לא יצר עמם קשר מאז האסון. "במהלך ימי השבעה היו כאן נציגים מהמכינה, הגיעה נציגה ממשרד החינוך ונציג שאחראי על המכינות", סיפרה. "בנוסף הגיעו לכאן הורים ובוגרים של חברי מכינות, וגם ראש המכינה החדש ביקש להיפגש, אנחנו כרגע לא רוצים להיפגש איתנו. לא שמענו מכהאן מאז האסון, גם לגבי מה שהתרחש באירוע על כל מה שהיה ומה שלא היה. הכול באדיבות העיתונאים ורב-סרן שמועתי הידוע, ובעזרתם של נערים ונערות שניצלו וסיפרו לנו מה שהתרחש, עד היום גוף רשמי לא הודיע ולא סיפר מה היה ומה קרה. זה משמח שיש להם מסקנות ולפיהן יש המלצות במה להאשים את ראש המכינה והמדריך, אבל אנחנו לא קיבלנו שום הודעה רשמית מגוף במדינה מה קרה עם הילדה שלנו, הכול בערפל".

משפחות הנערים שומרות על קשר רציף מאז האירוע. בקבוצת הווטסאפ שפתחו - הם משתפים ברגשות ומתכננים את המשך צעדיהם. "הדבר שהכי מעניין אותנו זה למצות את הדין עם האחראים", אמרה. "ההרגשה היא שהמחדלים שהתגלו הם מעבר לרמת המדריך וראש המכינה, יש כאן הרבה מאוד גופים שצריכים לתת את הדין ביניהם משרד החינוך ומשרד הביטחון. בהקשר של ראש המכינה (כהאן - א"ר) זה חץ ללב מבחינתי אם לא יואשם בהריגה".

"הבן אדם קיבל את כל ההתרעות, היו המון ניסיונות לעצור את הטיול הזה, אבל הוא קיבל את ההחלטה", המשיכה. "מתן העונש המרבי למדריך זה כמו 'לתלות את הש.ג' המנהל צריך לקבל עונש פי 10 יותר חמור מ המדריך, ברגע שהמשטרה תגבה עדויות מההורים, הם ישמעו על הניסיונות לעצור את המסע הזה. לא יודעת מה האחריות של מנהל, אם הוא לא זה שקיבל את ההחלטה? אנחנו כהורים לא נשתוק ולא ניתן יד לטיוח הפרשה הזאת".

עוד באותו נושא

אסון השיטפון: המדריך שקיבל את ההחלטה לצאת לטיול יואשם בהריגה

לכתבה המלאה
יובל כאהן, מנהל מכינת בני ציון. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
מנהל המכינה יובל כהאן/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק

גם הוריה של מעין ברהום מירושלים הצביעו על ניסיון להאשים את הש.ג. "זה נשמע רע ומצמרר, לא ייתכן שזה ייפול רק על המדריך", אמרו. "גם אם ראש המכינה התפטר, הוא צריך לקחת אחריות על האסון. השניים סיפרו כי ביום האסון שלח אביה של מעין הודעות לכהאן, כדי שזה יעדכן אותם במצב בתם, אלא שלדבריהם כהאן לא יצר קשר. הוריה של גלי בללי מגבעתיים ציינו כי "לא שותפנו במהלך החקירה ולא גבו מאתנו עדות עד רגע זה. לדעתנו מנהל המכינה הוא הנושא העיקרי באחריות למחדל ולא ייתכן שאשמתו פחותה מזו של המדריך".

ההודעות שהעבירו הוריה של מעין ברהום ליובל כהאן ראש המכינה, שעות בודדות לאחר האסון ואי המענה מצידו. צילום מסך
האב ביקש עדכון, כהאן לא השיב/צילום מסך

בנוסף, ההורים של אילן בר-שלום מראשון-לציון אמרו כי "קטונו מלהנחות את המשטרה ו/או הפרקליטות באיזו עבירה להעמיד לדין את מנהל המדרשה למנהיגות אביב ברדיצ'ב וראש המכינה יובל כאהן. כל שנותר לנו לקוות שהם יבצעו את השלמות החקירה וימצו איתם את הדין על כל אחת ואחד מהנספים באסון בנפרד, כאילו היו מקרה בודד".

אילן בר שלום, הרוגה באסון השיטפון בערבה. --, מערכת וואלה! NEWS
הנערים שנהרגו באסון בנחל צפית לפני כשבועיים/מערכת וואלה! NEWS, --

כהן, ברהום, בר שלום ובללי נהרגו בשיטפון הקטלני בדרום יחד עם חבריהם למסע הגיבוש של מכינת "בני ציון" שיום קודם לכן יצאו יחד עם עוד 25 צעירים ומדריכים למסע גיבוש לקראת תחילת הלימודים במכינה. בנוסף אליהן נהרגו באסון, צור אלפי ממזכרת בתיה, שני שמיר משוהם, עדי רענן ממושב מכמורת, אלה אור ממעלה אדומים, יעל סדן מירושלים, אגם לוי ממושב חירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully